Noul Subaru XV 2108
Noul Subaru XV
Marca Subaru este binecunoscuta de iubitorii automobilelor pentru victoriile din competitiile WRC dar si pentru modelele de serie cu valente sportive.
Impreza si Forester sunt cele mai cunoscute modele, pe platformele vechilor modele fiind construite si celebrele WRX Sti.
Schimbarea produsa in anul 2008 a marcat trecerea catre o noua abordare a constructorului nipon.
Noile modele au venit cu un plus de confort si de siguranta, Subaru Forester pierzand din caracterul sportiv al modelelor SF si SG.
Multi dintre admiratorii celor doua modele mai sus metionate au fost derutati de aceasta schimbare, crezand ca marca a abandonat SUV-urile sportive.
Noul SUV sportiv al marcii s-a numit XV si a intrat pe piata la sfarsitul anului 2011.
Dimensiunile sale erau similare cu cele ale modelului Forester SG, acesta fiind un atu important pentru vechii clienti ai marcii.
La inceputul anului 2018 a fost lansat noul model XV (Crosstrek in SUA).
Noul model dispune de doua motorizari pe benzina, fara a mai fi oferita varianta boxer diesel de pe modelul precedent.
Transmisia este automata de tip CVT, aceasta ajutand la obtinerea unor consumuri foarte mici pentru clasa cat si pentru caracterul sportiv al modelului.
Motorul cu aspiratie natura de 1995cm3 dezvolta o putere de 156CP la 6000rotatii/minut si un cuplu de 196Nm.
Acceleratia de la 0 la 100km/h este de 10,4s iar viteza maxima este de 195km/h.
Caseta de directie este asistata electric si contribuie la senzatia de sportivitate resimtita in spatele volanului.
Unghiul de bracaj este mare, uneori existand senzatia de drift al puntii spate prin concursul sistemului de tractiune integrala permanenta AWD.
Multi au tendinta de a compara Subaru XV cu VW Tiguan si gresesc.
XV este o masina superioara SUV-ului de la VW. Sistemul de tractiune integrala, tinuta sportiva si siguranta in caz de impact sunt net superioare la Subaru XV.
Design
Noul XV nu este foarte fotogenic. Masina arata mult mai bine in realitate decat in fotografiile din reclame sau pliante.
SUV-ul se potriveste celor trei varste, fiind atat conservator cat si tineresc.
Liniile alese de echipa de design asigura un raspuns bun din partea privitorilor pe intreaga durata de viata.
Asa cum ne-au obisnuit niponii, masinile lor vor fi admirate multi ani dupa momentul iesirii de pe linia de productie.
Concluzii
Subaru XV merita cumparat, folosit si tinut.
Pretul de achizie pentru un model superior este de aproximati 28.000Euro. In acest pret este inclus motorul de 2.0l, cutia automata CVT (Lineartronic), jante de aliaj usor, sistem de siguranta EyeSight, tapiterie piele.
Consumul este foarte bun, tinuta de drum este sportiva, AWD-ul este cel mai bun sistem de tractiune iar masina a obtinut punctajul maxim la testele de impact.
Nota 10 Subaru XV!