Kit inaltare Subaru Forester – Opinia redactiei
Un Subaru Forester corect inaltat
Subaru Motors este cel mai mare producator de sisteme de tractiune integrala. Pe baza sistemului AWD au fost dezvoltate si sisteme celebre simetrice din Europa. Subaru Forester s-a impus prin modelele crossover SF si SG si a trecut in clasa SUV incepand din anul 2008, cu modelul Forester SH.
Forester-ul este normal atunci cand are o tinuta de drum ideala, ceea ce inseamna ca nu sta lasat pe spate si nu intra nepotrivit in curbe din cauza unor suspensii slabite. Un Subaru Forester corect intretinut este un Subaru echipat cu un kit de inaltare performance, astfel avand asigurata cea mai buna tinuta de drum.
Cand se schimba suspensiile ?
La orice autoturism sistemul de suspensii este afectat de solicitarile statice si dinamice la care este supus şi deseori este nevoie de un kit de inaltare (arcuri + amortizoare), indiferent daca ne referim la un Subaru Forester sau la orice alt autovehicul.
Primele semne de uzura sunt date de pierderea rigiditatii suspensiei.
La pasul urmator arcurile autoturismelor pierd din inaltime datorita fenomenului de obosire a otelului de arc.
Este recomandata inlocuirea arcurilor la schimbarea amortizoarelor.
Nu este recomandata imperecherea unor amortizoare noi cu arcuri vechi.
Care sunt cele mai bune kit-uri de inaltare Subaru Forester ?
Cele mai performante suspensii pentru autoturismele Subaru sunt oferite de firma de inginerie Penteker Tech.
Kit-urile de inaltare Penteker au proprietati superioare pieselor din echiparea originala.
Proprietatile dinamice sunt imbunatatite, garda la sol este marita si este mentinuta constanta, efectul de imbatranire fiind foarte redus.
Pentru kit-ul standard de inaltare este oferita o garantie de 24 de luni iar pentru Heavy Duty Performance garantia este de 36 de luni.
Garda la sol va fi mentinuta la inaltimi cuprinse intre 220mm si 230mm, nefiind afectata de incarcari suplimentare.
Cat costa un kit inaltare Subaru Forester ?
Preturile ansamblurilor arc-amortizor pornesc de la suma de 2300 de lei pentru echiparea standard si ajung la 3400 de lei pentru kit-urile Heavy Duty Performance.
Este recomandat ca montajul sa fie executat la furnizor sau in reteaua autorizata a marcii.
2 Comments
Suby
Detin un SH usor lasat pe spate. Nu este foarte vizibil, dar mie nu-mi place si in plus cand umplem masina cu bagaje se lasa foarte tare. Sigur nu era asa la inceput, deci clar ceva s-a stricat la capitolul suspensii… Ma intrebam daca trebuie neaparat sa schimb si arcurile si amortizoarele, sau doar amortizoarele.
Administrator
Da, se schimba si arcurile. Obligatoriu.
Este total gresit sa montezi amortizoare noi pe arcuri vechi. Comportamentul dinamic va fi nepotrivit iar amortizoarele se vor uza prematur.
Cumpara arcuri si amortizoare. Atentie la montaj, nu orice service detine sculele speciale pentru montarea acestor amortizoare.