Cele mai bune arcuri elicoidale pentru Toyota Rav4 2.2 4WD
SUV-ul Toyota RAV4 este recunoscut pentru fiabilitatea sa dar unele repere trebuie inlocuite inainte de a ceda.
In cazul de fata discutam despre un autoturism fabricat in anul 2009 care a fost folosit preponderent in oras (Bucuresti) si ocazional pe Valea Prahovei pe un drum forestier de aproximat 5km.
Dupa 5 ani garda la sol s-a micsorat cu aproximativ 15mm iar in anul 8 suspensia a inceput sa faca zgomot la trecerile rapide peste denivelari.
Proprietarul a banuit ca unul dintre amortizoare a cedat si producea zgomote in timpul lucrului.
In urma unei inspectii de rampa la un atelier service a fost descoperita cauza problemelor.
Un arc elicoidal de pe puntea fata a cedat, prima spira din talerul amortizorului lipsind in toalitate.
Fiind un autoturism putin rulat (6000km in 8ani) a fost aleasa varianta inlocuirii complete a ansamblului arc-amortizor.
Pentru aceasta s-a apelat la firma Penteker Tech, specialisti in sisteme de suspensii.
S-au folosit amortizoare si flanse de origine, fabricate in Japonia.
Pentru arcuri s-au folosit arcuri Penteker Tech performance, arcuri care asigura o inaltare de 20mm si mentinerea garzii la sol pe o durata de 5 ani.
Autoturismul si-a recapatat aspectul initial de SUV iar comportamentul dinamic s-a imbunatatit radical.
Reglarea corecta a suspensiei a permis si o reglare a unghiurilor directiei.
Garda la sol a fost masurata la nivelul de 21cm, un nivel multimitor pentru toti iubitorii de SUV-uri.