evaluari

De ce sa nu cumperi o masina second-hand din Romania

Rate this post
Cei care doresc sa achizitioneaze o masina la mana a doua au trei ariante: sa cumpere o masina folosita in Romania, o masina folosita in alte tari europene cu exceptia Germaniei sau una din Germania.
Pe piata auto din Romania exista o oferta extrem de bogata de masini dar majoritatea autoturismelor au probleme.
O sa incerc sa organizez pe categorii masinile oferite spre vanzare.

A. – Din punct de vedere al fostilor utilizatori masinile se clasifica in:
1. masini utilizate de proprietari persoane fizice
2. masini utilizate de proprietari persoane juridice

B. – Din punct de vedere al provenientei autovehiculului avem:
1. Masini achizitionate de noi de la reprezentanta
2. Masini achizitionate SH de pe piata romaneasca
3. Masini importate de utilizator din vest
4. Masini recuperate de finantator si oferite spre vanzare

C. – Din punct de vedere al vanzatorului:
1. Vanzator prim proprietar persoana fizica
2. Vanzator prim proprietar persoana juridica
3. Societati specializate in revanzare, un fel de samsari mai bine organizati si ceva mai corecti
4. SAMSARUL – Un tip destept care stie sa reanimeze un cadavru auto si sa-l vanda cu profit

Marea problema a autoturismelor comercializate SH in Romania o reprezinta starea lor tehnica.
Masinile nu beneficiaza de intretinere in unitatile service autorizate, reparatiile sunt facute de mantuiala cu piese de calitate indoielnica pentru ca proprietarii sunt saraci.
Nu este nici un secret ca oamenii din Romania au venituri mult mai mici decat cele din vest iar acest aspect se reflecta si in sumele pe care omul de rand le poate cheltui in service.
Piata anvelopelor este relevanta pentru acest aspect deoarece este la vedere.
O tara in care vulcanizarile ofera anvelope SH iar oamenii se bat pe ele este o tara saraca.
Cel care cumpara cauciucuri vechi o sa puna si piese cumparate de la dezmembrari deoarece nu isi permite pretul produsului nou.

Pe langa aspectul anvelopelor un alt sport national este modificarea kilometrajului.
Contra unor sume incepand cu 150 pentru Logan si mergand pana la 250-350 pentru un BMW seria 5 model dupa 2005.
Chiar si masinile care apar in evidentele service-urilor autorizate pot avea probleme deoarece unii utilizatori fac o revizie la autorizat si 2-3 la garajul din colt unde fac si resetarea kilometrajului.
Multi se bucura cand vad ca o masina de 6-7 ani are 50.000km atat in cartea service cat si in evidentele reprezentantei dar nu stiu ca masina a facut de patru ori mai multi kilometri decat cei afisati.

Totul porneste de la saracie, un om sarac din Romania nu isi permite reviziile scumpe care pentru un neamt nu reprezinta absolut nici o problema.
Din pacate si in Germania s-au stricat lucrurile de cand a inceput inmultirea turcilor.
Acestia au adus obiceiurile orientale si masluiesc cu brio orice kilometraj.

Va continua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*