Cric hidraulic crocodil Michelin
Multi posesori de autoturisme prefera sa aiba doua seturi de roti, unele de vara, unele de iarna.
Solutia este mult mai eleganta decat varianta detinerii unui singur set de jante si schimbarea anvelopele de pe ele, la fiecare sezon.
Pe langa costurile mai mari ale manoperei, apar si unele uzuri suplimentare, atat in janta, cat si in avelopa, plus ca este necesara echibrarea rotii la fiecare schimbare.
Unul dintre cele mai mari avantaje ale detinerii a doua seturi de roti il constituie posibilitatea de a-ti face singur, acasa schimbul.
Chiar daca pare o operatiune extrem de simpla, in realitatea lucrurile sunt un pic mai complexe.
Scule necesare, echipamente, accesorii
Pentru a executa corect schimbarea rotilor avem nevoie de urmatoarele:
Cricul
Este necesar sa avem un cric bun, usor de folosit.
Nu recomand cricul masinii, acesta este gandit pentru situatii de urgenta, nicidecum pentru schimbarea anvelopelor in fiecare sezon.
Multi dintre noi nici macar nu stim ca mecanicii din service-urile romanesti au obiceiul sa schimbe cricurile noastre, bune, cu altele stricate.
Va recomand sa nu lasati niciodata cricul, cheia de roti sau ochetul cu filet pentru tractare in masina. Veti avea surprize neplacute cand veti avea pana la vreo roata.
Pentru posesorii de autoturisme recomand cu caldura folosirea cricului hidraulic de tip crocodil.
Cricul trebuie sa aiba profil de maxim 11-12cm, pentru a intra sub autoturismele morderne, cu garda la sol mica.
O varianta buna din punct de vedere pret/calitate o reprezinta cricul de 2t al celor de la Michelin.
El poate fi cumparat din reteau Norauto la un pret de aproximativ 50-60EUR, fara TVA.
Posesorii de masini inalte, de teren, sau autoutilitare, pot opta pentru cricuri hidraulice tip butelie.
Unele dintre cele mai bune cricuri butelie sunt cele germane, de la firma Weber Hydraulik. Ele pot fi intalnite la autoutilitarele Mercedes Benz Sprinter sau Volkswagen Krafter.
Pretul unui cric de 2.5t este in jur de 130euro, fara TVA.
Cheie de roti
Cheia de roti este o unealta indispensabila atunci cand ramai in pana.
Din pacate si ea este o tinta pentru mecanicii romani strangatori, asa ca nu trebuie lasata niciodata in masina, atunci cand masina ramane in unitatile service romanesti.
In imaginea de mai jos se poate vedea cum arata o cheie stricata. Respectiva cheie a fost pusa in locul unei chei nefolosite, de pe un autoturism Dacia Logan.
Cheie dinamometrica
Subler pentru masurat adancimea profilului anvelopei
Pompa de picior/Compresor
Manometru
Cale, capre
Echipament de lucru
One Comment
Mma
Cricul asta este bun pentru un Audi A6 si pentru un Jeep Grand Cherokee Limited, ambele din 2009 ?
Vine iarna si mi-ar placea sa am asa ceva in portbagaj cand plec la drum lung.
Ma uit la poza cu cricul si mi se pare ca tamponul este cam mic, nu ai si vreo talpa mai mare de cauciuc, ca sa nu imi strice masina pe dedesubt ?
Am un buget pentru sculele de masina de vreo 1500 de lei.
In el ar trebui sa intre si o dinamometrica, o cheie cruce, o pompa buna si un subler pentru roti.
Recomanda-mi niste marci si un loc din care sa le cumpar pentru ca sunt cam confuz, nu stiu ce sa cumpar, mai ales ca multe sunt fabricate la chinezi.
Merci si spor la articole. Nu ma uita cu cuplul de strangere pentru rotile de la Grand Cherokee.