Featured post

Valori pentru cuplurile de strangere ale prezoanelor

Valori pentru cuplurile (momente) de strangere ale prezoanelor

strangere-prezoane-la-cuplu,-cu-cheia-dinamometricaPentru unele dintre cele mai cunoscute autoturisme postez cuplurile de strangere recomandate de producator.
Este bine ca prezoanele sa fie stranse la cuplul nominal pentru a preveni unele probleme neplacute ale rotilor (distrugerea filetului prezonului, deformarea orificiului de prindere al prezonului de pe janta, erori de geometrie a rotilor).
Atentie, unii constructori de autoturisme aleg ca prinderea discului de frana pe fuzeta sa fie facuta prin presare rotii cu ajutorul prezoanelor sau a piulitelor.
Discurile de frana respective nu sunt prevazute cu orificiu pentru surub de fixare.
Este important ca fortele de strangere din prezon sau din prezon/piulita sa fie identice.

prezoane-rupte-dupa-strangere

Daca prezoanele autoturismului dumneavoastra au fost fortate in mod repetat la cupluri mari, este recomandata schimbarea lor.
Pentru masinile achizitionate second-hand este recomandata schimbarea acestor organe de asamblare.

 

 

prezoane-rupte-240Nu depasiti niciodata momentul de strangere al prezoanelor. Nu gresati niciodata piulitele sau prezoanele.
Dupa ce ati terminat de folosit cheia dinamometrica nu uitati sa o desfiletati pana la valoarea celui mai mic moment de strangere de pe scala.
In acest mod prelungiti viata cheii dinamometrice si nu veti risca sa o decalibrati.

 

 

Pentru firmele care plagiaza continutul site-ului

Producatorii sau comerciantii de echipamente sau instrumente de masura pot transmite date si informatii despre produsele comercializate.
Site-ul este non-profit, asa ca vor fi promovate doar produsele care merita.
Comerciantii care au o politica gresita vor beneficia de reclama negativa, pe mai multe site-uri.

Datele din lista de mai jos sunt verificate manual din baze de date, manuale de service sau de intretinere.
Copierea acestor texte, fara aprobarea administratorului paginii, va fi reclamata catre Google iar rezultatele plagiatorului vor fi scoase din motorul de cautare.
Site-urile cu continut plagiat sunt depunctate de Google.

 

Cheie dinamometrica strangere roti

 

 

 

 

 

 

Audi A4 TDI 2.0 CR (07-12) – 120Nm

Audi A6 3.0 TDI (08-11) – 120Nm

BMW Seria 1 E81 – 120Nm
BMW Seria 1 E82 – 120Nm
BMW Seria 1 E87 – 120Nm
BMW Seria 1 E87 – 120Nm
BMW 530d (E60,E61) – 120+/-10Nm
BMW 320d (E90,E91, E92, E93) – 120Nm
BMW Seria 7 E23 1977-1979 (728, 728i, 732i, 733i, 745i, 735i) – 90-110Nm
BMW Seria 7 E32 1986-1984 (730i, 735i, 745i, 750i) – 110-130Nm
BMW Seria 7 E38 1994-1996 (725tds, 728i, 730i, 735i, 740d, 740i, 750i) – 120 +/- 10Nm
BMW Seria 7 E65-E66 2002-2008 (730d, 730i, 735i, 740d, 740i,  745d, 745i, 750i, 760i ) – 140 +/- 10Nm
BMW Seria 7 F01 F02 F04 2008-213 (730d, 740i, 750i) – 140Nm

Dacia Logan Sedan, Logan Mcv, Logan Van, Logan Pick-Up – 105Nm

KIA Sorento 2.4 benzina (2002-2006) – 90-120Nm
KIA Sorento 2.5 diesel (2002-2010) – 105+-15Nm
KIA Sorento 3.5 benzina (2002-2006) – 90-120Nm

Mercedes Benz E280 CDI 211, 4Motion  – 130Nm
Mercedes Benz C200 CDI 204 (2007-2010)  – 130Nm
Mercedes Benz GLK220CDI  – 150Nm
Mercedes Benz Ml350CDI 164 – 150Nm
Mercedes Benz S-Class S500 4Matic 221 (2006-2011)  – 150Nm
Mercedes Benz S-Class S63AMG 221 (2006-2011)  – 150Nm
Mercedes Benz S-Class SLK 171 (2008-2011)  – 110Nm
Mercedes Benz S-Class GLK 300 4Matic 171 (2008-2011)  – 150Nm

Mitsubishi ASX
Mitsubishi Outlander 2.0,  2.0 Turbo, 2.4  (2003-2007) 98Nm
Mitsubishi Outlander 2.0D D-ID,  2.2D D-ID, 2.4  (2007-2011) 98+-10Nm
Mitsubishi Pajero, Shogun, Montero 2.5D Turbo, 3.2Di-D, 3.5GDI – 100-120Nm
Mitsubishi Pajero, Shogun, Montero 3.5GDI – 108+-10Nm

 

Nissan Pathfinder R51 2.5dCi (2004-2010) – 98-127Nm
Nissan Pathfinder R51 4.0  (2004-2011) – 112+-14Nm
Nissan X-Trail  T30 2.0, 2.2dCi, 2.5  (2007-2011) – 98-117Nm
Nissan X-Trail  T31 2.0, 2.0dCi, 2.5  (2007-2011) – 108Nm

Opel Astra G 1.7CDTI (98-04) – 110Nm
Opel Astra H 1.7CDTI (04-09) – 110Nm
Opel Astra J 1.7CDTI (09-11) – 140Nm

Opel Vectra C 1.9CDTI (05-09) – 110Nm

Opel Corsa D 1.3CDTI (06-11) – 110Nm

Renault Clio III 1.5 dCI 2005-2011 – 105Nm (pentru jante cu prindere in 4 prezoane)
Renault Clio III 1.5 dCI 2005-2011 – 140Nm (pentru jante cu prindere in 5 prezoane)
Renault Fluence 09-12 – 110Nm
Renault Laguna III 2.0 dCI 2007-2011 – 130Nm (jante din tabla de otel)
Renault Laguna III 2.0 dCI 2007-2011 – 145Nm (jante din aliaje usoare)

Subaru Forester 06-12 – 100Nm

Volkswagen Passat 1.9TDI PD (00-05) 100CP -120 Nm
Volkswagen Passat 1.9TDI PD (00-05) 130CP -120 Nm

Volkswagen Passat 2.0TDI CR (08-11) -120 Nm

Volkswagen Golf 5 1.6 (03-08) – 120 Nm
Volkswagen Golf 5 R32 (03-08) – 120 Nm
Volkswagen Golf 5 2.0TDI PD (03-08) – 120 Nm
Volkswagen Golf 6 2.0TDI CR (08-11) -120 Nm

 

Daca aveti nevoie de cuplurile de strangere pentru alte autoturisme puteti intreba aici.

Evaluare autoturisme avariate in vederea vanzarii

Evaluare autoturisme avariate, in vederea vanzarii

Evaluare pentru vanzare a mijloacelor fixe de tipul autoturismelor avariate.

 

Firma de evaluare Haintz Consulting SRL Bucuresti, prin echipa de evaluatori de bunuri mobile, realizeaza evaluari auto pentru autovehicule si autoturisme avariate, in scopul vanzarii.

Evaluare auto Subaru Forester

Evaluare auto Subaru Forester SG – avarii zona stanga-fata, autoturism rasturnat

Rezultatul activitatii de evaluare este sintetizat in raportul de evaluare al autoturismului din care pot fi extrase date de identificarea ale bunului, fotografii relevante, starea tehnica a bunului mobil, devize de calcul pentru valorile de inlocuire ale subansamblelor avariate si valorile calculate.

Evaluare auto Mitsubishi Outback

Evaluare auto Mishubishi Outback – avarii zona dreapta-fata

In functie de scopul misiunii de evaluare pot fi calculate urmatoarele tipuri de valori: valoarea de piata a autoturismului, valoarea de casare a autoturismului / a epavei, valoarea de recuperare a autoturismului, valoarea de pornire a licitatiei pentru autoturisme.
Valorile calculate in cadrul raportului de evaluare pot fi folosite in contabilitate pentru a stabili valoarea de vanzare in cazul autoturismelor neamortizate integral.

Evaluare auto Audi Q7

Evaluare auto Audi Q7 – avarii zona dreapta-spate

Pentru vanzarea mijloacelor fixe de tipul autoturismelor amortizate integral este necesara anexarea unui raport de evaluare din care sa reiasa valoarea de piata a bunului si descrierea starii tehnice a acestuia.

Tarife evaluari auto

Tarifele de evaluare pornesc de la suma de 400Lei si nu includ costul operatiunilor din atelerierele service autorizate.
Pentru evaluarea autoturismelor avariate pot fi necesare operatiuni de montare/remontare.
Acestea se vor executa in atelierele autorizate de producator. In urma inspectarii in atelierele service vor fi puse la dispozitia evaluatorilor devizele semnate si stampilate de unitate.

Acte necesare pentru evaluare autoturismelor avariate

Pentru evaluare mijloacelor fixe de tipul autoturismelor avariate, in scopul vanzarii catre terti sunt necesare copii conform cu originalul ale urmatoarelor documente:

  • Documente de provenienta ale autoturismului, factura, contract vanzare-cumparare
  • Carte de identitate a vehiculului
  • Certificat de imatriculare a autovehicului
  • Carnet de intretinere in unitati serivice
  • Deviz tehnic emis de o unitate service autorizata (daca exista)

Pensiunea Orient Braila – O noua unitate de cazare din grupul RAF Orient

Pensiunea Orient Braila

O noua unitate de cazare din grupul RAF Orient

Grupul RAF Orient Braila. Hotelurile si pensiunea Orient Braila ***

Pensiunea Orient Braila - Vedere exterioara-640Cea mai noua unitate de cazare din grupul RAF Orient
Cu o prezenta de peste 8 ani in domeniul serviciilor hoteliere si de alimentatie publica, grupul hotelier RAF Orient Braila a inaugurat in acest an o noua unitate de cazare pe raza orasului de la Dunare.
Alaturi de Hotelul Grand Orient (4 stele) si de Hotelul Orient Braila (3 stele), in anul 2014 a fost deschisa publicului pensiunea Orient Braila.
Pensiunea este clasata la 3 stele si ofera conditii de cazare la standardele impuse de celelalte unitati din grupul RAF Orient.

Localizarea pensiunii Orient Braila ***

Pensiunea se afla amplasata pe strada Vasile Alecsandri, in zona de Nord a orasului, in apropierea bulevardului Calea Dorobantilor.
Pozionarea ofera un ambient linistit dar si un acces facil pentru turistii in tranzit, indiferent daca acestia opteaza pentru a trece pe Soseau de Centura a municipiului sau pe artera principala de trazit,  bulevardul Calea Dorobantilor.

Facilitatile unitatii de cazare

02. Pensiunea Orient Braila - Camera dubla 03. Pensiunea Orient Braila - Pat in camera dublaUnitatea de cazare Orient Braila dispune de restaurant propriu, in care clientii pot servi micul dejun.

Camerele pensiunii Orient sunt dotate cu mobilier nou, modern, de calitate superioara, fabricat din lemn masiv.
Camerele dispun de televizor tip LCD iar baile sunt complet utilate, corespunzator categoriei de trei stele in care a fost clasificata pensiunea.

Tarife de cazare la Pensiune Orient Braila

In perioada septembrie – decembrie 2014, clientii pensiunii beneficiaza de tarife promotionale pentru cazare in unitate.
Pentru camera de tip  single  sau  dubla  tarifele sunt de 100Lei camera  respectiv 120Lei camera .
Reducerile sunt de 25% fata de tariful de cazare standard.

 Concluzii

Cei care calatoresc in Braila pot profita de oferta de pret din aceasta toamna.
Calitatea serviciilor si profesionalismul angajatilor sunt atuurile principale ale grupului hotelier RAF Orient Braila.
Bogata experienta din domeniul hotelier garanteaza conditii deosebite chiar si pentru cei mai rigurosi clienti care doresc sa se cazeze la pensiuni in orasul Braila.

 

Subaru Forester SH 2009 lasat pe spate – Cum il ridicam ?

Subaru Forester SH 2009 lasat pe spate – Cum il ridicam ?

 

Imbatranirea suspensiilor la autoturisme tip SUV

Forester-SH-bmp-cu-inaltimiToti cunoastem ca firma Subaru produce unele dintre cele mai bune autoturisme cu tractiune integrala, de fapt este cel mai mare producator mondial de autoturisme AWD. Multi opteaza pentru autoturismele mari, cross sau SUV produse de Subaru deoarece acestea au toate avantajele unei masini inalte dar pastreaza tinuta ireprosabila a limuzinelor cu care impart platformele tehnice. Pastrarea performantelor dinamice impune folosirea unor suspensii special dimensionate pentru caroserii voluminose si centre de greutate ridicate. Este vorba despre kit-uri de suspensie cu compensatoare, cunoscute sub denumirea comerciala SLS (self leveling system). Aceste suspensii compenseaza momentul marit dat de ridicarea centrului de greutate dar pot ceda mai usor, in comparatie cu kit-urile clasice arc-amortizor comun. Uzura suspensie, mai ales cea de pe puntea spate, se poate vedea prin scaderea garzii la sol si printr-o tinuta de drum nepotrivita. Autoturismul sta lasata catre spate, are tangaj la franare si accelerare si ruliu pronuntat in curbe. Termenii subliniati provin de la ambarcatiuni dar pot fi folositi foarte bine pentru a descrie autoturismele care arata si se comporta la drum ca o barca.

Autoturisme Subaru afectate de problema suspensiilor

Outback- Forester-SH-Modelul Forester SH, fabricat intre anii 2008 si 2013, nu este singurul afectat de aceasta problema. Alaturi de el intalnim “spatele lasat” si la modelele recente de Subaru Outback dar mai ales la modelul Subaru Forester SG (2002-2008). Acest model nu beneficiaza de bare portbagaj cu profil triunghiular, asa ca modificarea tinutei evidenta. Forester SH a beneficiaza de un artificiu estetic, profilul barelor se mareste catre spate, compensand pierderea din inaltime a puntii spate.

Solutii posibile de remediere

1. Schimbare amortizoare OEM

Tokiko 20360SA230

Amortizor Tokiko Subaru 20360SA230

Cei mai multi utilizatori de Subaru se grabesc sa schimbe la primele simptome doar amortizoarele. Combinatia arc uzat si amortizor nou va conduce la uzarea prematura a amortizorului. Acesta poate ceda dupa un rulaj normal de 30.000km. – Solutie gresita

2. Amortizoare OEM + Flanse inaltatoare

Flanse inaltatoare pentru Subaru Forester & OutbackMulti utilizatori apeleaza la flansele inaltatoare, pentru a mentine inaltimea standard. In multe cazur se modifica geometria directiei iar pastrarea arcurilor vechi conduce la comportament instabil pe viraje. – Solutie gresita

 

 

3. Kit clasic Subaru, arc + amortizor simplu

20360SA230 nouarc OEM 20380SC030Solutia este buna insa este scumpa. Datorita subdimensionarii spirei exista posibilitatea de obosire prematura a arcului. Pentru unele piete nu exista varianta de echipare fara SLS. – Solutie functionala, costuri mari

 

4. Kit-uri imperecheate de vanzatori.

Arcuri Kilen Amortizoare KYBLesjofors, KYB, Monroe, Boge, Kylen, Sachs, Gabriel, King Springs, Swift Springs Multi vanzatori de piese auto recomanda solutii netestate, depasindu-si atributiunile si de cele mai multe ori pregatirea si cunostintele tehnice. – Solutie partial functionala, costuri mari, comportament dinamic neadecvat

 

5.  Kit Subaru, arc + amortizor SLS

Amortizor Subaru Forester 20360SA111arc OEM 20380SC030 Utilizatori cu bugete mari pot alege varianta recomandata de producator. In mod normal este cea mai buna pentru pastrarea masinii in parametrii ganditi de proiectanti. Singurul impediment ar fi costuri mari: 2000Lei – un amortizor 1000Lei – arc elicoidal 500 lei – flansa cu rulment de sarcina – Solutie functionala, costuri mari

 

6. Kit-uri imperecheate de producatori. Arcuri si amrtizoare Pedders

Arcuri si amortizoare pentru Subaru ForesterKit Coil Over Subaru

O solutie recomandata de noi este folosirea kit-urilor de suspensie gandite unitar, proiectate si executate de un colectiv specializat. Chiar daca ansamblul arc-amortizor poate parea banal la prima vedere, pentru un inginer el reprezinta rezultatul unor ani de studiu si cercetare plus efortul de a fabrica un produs care trebuie sa respecte cu rigurozitate anumiti parametri. Proiectare si executarea subansamblele suspuse unor solicitari dinamice neliniare necesita cunostinte tehnice de varf si dotari foarte costisitoare. Compania australiana Pedders furnizeaza kit-uri specializate (arc-amortizor) pentru remedierea problemelor autoturismelor Subaru. Arcurile si amortizoarele Pedders sunt proiectate pentru a pastra garda la sol a autoturismului si de preveni comportamentul nedorit al caroseriei in cazul unor solicitari dinamice.

Baterie de acumulatori pentru Subaru Diesel

Baterie de acumulatori pentru Subaru Diesel

Acumulatori pentru 4 ani

Boxer dieselEste cunoscut ca acumulatorii autoturismelor au o durata de viata limitata, cuprinsa intre 4 si 5 ani.
Bateriile auto pot da semne de oboseala la pornirea la rece dar cateodata pica brusc, lasand soferii neatenti in drum.
Din acest motiv este recomandat ca la implinirea perioadei de 4 ani sa fie schimbat vechiul acumulator cu unul nou.

Pentru posesorii de autoturisme europene este relativ simplu, cauta pe internet firme care se ocupa de comercializarea acumulatorilor auto si comanda.
Pentru posesorii de autoturisme japoneze situatia este mai delicata, de multe ori acestea au nevoie de baterii speciale, atat ca forma cat si ca polaritate.

Un astfel de caz este intalnit la autoturismele diesel produse de firma Subaru. Aplicatiile folosite de comerciantii de piese auto nu indica precis datele acumulatorilor, alegerea unei solutii bune fiind anevoioasa.
Multi cumparatori aleg acumulatori nepotriviti, mai mari, mai inalti sau cu polaritatea inversa, urmand dupa aceea sa induplece comerciantii pentru retur.
Este bine cunoscut faptul ca un acumulator montat, cu bornele zgariate, nu va mai fi primit inapoi de catre comerciant.

Acumulatori gresit recomandati pe piata romaneasca

In cazul autoturismelor Subaru sunt recomandati acumulatorii produsi de firma Panasonic, mai precis cei cu numarul 95D26L. Aceste baterii au dimensiunile 270/173/222mm.
In cataloagele folosite de comerciantii romani apar dimensiuni gresite pentru acesti acumulatori, in cazul Bosch si Varta 306/173/225mm.
Diferenta de 36mm in lugime face imposibila montarea acumulatorilor pe autoturism.
Este important de cunoscut codurile acumulatorilor care nu se potrivesc, pentru a evita eventualele incurcaturi neplacute.

Bosch – S, 0 092 S40 280,  Varta – G7, 595 404 083 313 2   – NU!
Bosch Varta G7

Baterii recomandate pentru Subaru Impreza, Forester, Outback, Legacy 2.0 Diesel

Exide EA 754 Subaru Impreza Forester Legacy OutbackUn acumulator recomandat pentru inlocuirea celui original este Exide EA754 Premium.
Acesta are capacitatea 74Ah si un curent de pornire de 630A.
Dimensiunile sale sunt 261x175x220mm, incadrandu-se perfect in tava bateriei.
Acesti acumulatori pot fi achizitionati de pe piata romaneasca de la o multitudine de vanzatori, la preturi foarte bune.
Calitatea acestor baterii este superioara altor marci care produc acumulatori pentru autoturisme japoneze (ex. Zap).
Este recomandat ca sa le montatati si sa le verificati la un atelier autorizat pentru a beneficia de garantia de 24 de luni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Povesti de la vulcanizare

Povesti de la vulcanizare – Stiinta paralela a “specialistilor” in arta umflarii anvelopelor

 

 

anvelopa autoMulti romani devin specialisti dupa ce discuta cu mecanicii din atelierele service.
Nu poate nimeni contesta priceperea unui mecanic bine pregatit dar in ultima perioada au aparut tot mai multi indivizi care nu au nici o legatura cu tehnica.
Din dorinta de a parea destepti incep sa spuna tot felul de traznai cu iz tehnic dar care sunt rupte de realitate.

O mare poveste SF este cea a azotului, cel care are molecula mare si nu trece prin anvelopa.

Stimate cititor, nu sunt rau voitor dar am rugamintea sa ii ceri vulcanizatorului mai multe detalii despre teoria lui.
Roaga-l sa iti spuna elementele esentiale, ca sa intelegem si noi avantajele folosirii azotului.

Pentru moment am reusit sa identific trei elemente ale pseudo-teoriei:

1. Molecula de azot este mai mare decat cea de oxigen.

Da, este adevarat dar acest aspect este valabil in cazul membranelor foarte subtiri, acolo unde este necesar sa cunoastem permeabilitatea materialului.
Daca materialele bazate pe cauciuc ar fi permis trecerea oxigenului, poti sa fii sigur ca nu s-ar mai fi folosit pe post de garnituri.
Avand in vedere ca majoritatea garniturilor folosite sunt pe baza de cauciuc, concluzia e clara, in conditii normale peretele anvelopei este impermeabil.

2. Oxigenul oxideaza anvelopele.

Da, este adevarat ca oxigenul este oxidant iar molecula de azot este foarte stabila.
In aer avem ~21% oxigen si 78% azot.
Presupunand ca intre volumul anvelopei la 0 bari si cel de la 2 bari este o diferenta de 30%, rezulta din calcul ca ai nevoie de 6 vizite la vulcanizare, pentru a ajunge la o concentratie de azot mai mare de 99%.

Unii vulcanizatori au prostul obicei de a face presiune negativa in roata. Anvelopele pot fi stricate iremediabil datorita acestei practici.

3. Intra apa in anvelopa.

In mod normal nici un compresor nu lucreaza cu apa.

Singura apa care poate apare in anvelopa este reprezentata de umezeala din aerul atmosferic condensata pe peretii camerei.
Fizica de scoala primara ne invata ca detenta unui gaz se face cu absorbtie de caldura.
Pentru scurt timp, vaporii de apa din volumul de aer din avelopa pot condensa in zona racita, dupa care trec din nou in stare de vapori (aerul pompat se incalzeste treptat, o data cu cresterea presiunii in anvelopa).

Este posibil ca in timpul iernii, vaporii de apa din aerul introdus vara (cu umiditate mai mare), sa condenseze pe peretii anvelopei si sa formezi mici picaturi.
Masa acestor picaturi este extrem de mica, si nu poate influenta echilibrarea rotii.
La jantele moderne, de aliaj, nu avem nici problema coroziunii.

Kit pentru schimbare roti acasa

Kit pentru schimbare roti acasa

Cateva idei pentru a face viata mai usoara soferilor care ingrijesc masinile si acasa.

Multi dintre noi suntem foarte atenti la starea tehnica si estetica a masinilor noastre.
Nu discutam aici despre cei care transforma autoturismul intr-o manie sau un templu, vorbim de oamenii care tin la bunul cumparat dar mai ales la siguranta proprie dar si a celorlalti soferi.
In Romania nu s-a acordat pana de curand o atentie prea mare rotilor, in special datorita saraciei.
In ultimii ani, dupa ce a fost introdusa obligativitatea folosirii anvelopelor specializate pe durata iernii, soferii au inceput sa realizeaze importanta folosirii unor roti bune.
Multi au preferat sa investeasca bani si in jante speciale pentru anvelopele de iarna, de obicei unele din tabla de otel.
Schimbarea jantelor a venit la pachet si cu schimbarea prezoanelor, in multe cazuri orificiile de fixare avand conicitati diferite (janta de aliaj neferos vs. jante din tabla de otel).
Setul de roti de iarna fiind destul de voluminos l-a indemnat pe sofer sa gaseasca si o solutie pentru a optimiza depozitarea, astfel ca in garaj a mai aparut si un suport pentru jante.

Cric hidraulic tip crocodil
“Capre”/cale sustinere. Unele rezistente si pentru 4×4 se gaseau la magazinul Augsburg din Militari.
Cheie de roti heavy-duty. Cheie hexagonala Cr-Va sau Cr-Mo cu antrenor cotit in forma de L. Antrenor cotit bun produc cei de la Mob-IUS Brasov.
Perie de sarma – pentru curatarea filetelor corodate.
Spray de curatat frane – poate fi folosit pentru curatarea filetului interior din fuzeta sau piulita. Nu il confundati cu spray WD40 sau alte produse lubrifiante.
Spray lubrifiant sau vaselina pentru prinderea centrala a rotii pe fuzeta. Inainte de fixare se vor curata suprafetele cu peria de sarma si se vor sterge cu o carpa.
Manometru (Schrader – Univair, Mastair, Maestro sau cele fabricate de Schrader sub licenta Michelin – Eurodainu).
Compresor / Pompa auto de mana sau de picior (Michelin are doua modele la 150, respectiv 180lei).
Manusi de protectie din piele, manusi chirurgicale (latex sau vinil).
Subler pentru masurarea adancimii profilului de rulare. Draper comercializeaza doua sublere foarte bune, unul analogic si altul digital. Primul are avantajul ca este construit din metal, avand doar talpa din plastic.
Creta pentru notarea pe anvelope. Poate fi folosit si un marker pentru a scrie pe interiorul jantelor.
Kit de reparatie cu snur.
Cheie dinamometrica de calitate. Chiar daca am lasat-o la urma trebuie sa precizez ca eu o consider drept cea mai importanta unealta pentru schimbarea rotilor. Folosirea momentului de strangere potrivit ne asigura ca prezoanele sau piulitele rotilor vor putea fi desfacute “la mana” de fiecare data cand suntem nevoiti sa schimbam o roata. Pentru un buget mic-mediu recomand cheile dinamometrice de la WBG sau Proxxon.

Biti pentru desfacerea busoanelor de la baia de ulei

Biti pentru desfacerea busoanelor de la baia de ulei

Cei pasionati de masini prefera sa faca operatiunile simple acasa sau in garajul prietenilor.
Unul dintre motivele acestei alegeri il constituie lipsa de interes pe care o manifesta unitatile service fata de operatiunile aparent banale.
Mecanicii romani au un dispret total fata de respectarea indicatiilor date de manualul se service si aleg de cele mai multe ori calea cea mai scurta pentru rezolvarea unei probleme.
Din aceste operatiuni banale o sa amintesc schimbarea rotilor, strangerea prezoanelor, schimbarea filtrului de aer, schimbarea filtrului de ulei sau carburant, schimbarea uleiului din cutia de viteze sau igienizarea instalatiei de aerisire a habitaclului.

Asta vreau sa pun in reflector banalul schimb de ulei de motor si cutie de viteze.
Intr-un service procedura este simpla, masina este ridicata pe elevator, sunt demontate scuturile, sub masina este adus un recipient de coletare, busonul de purjare este putin slabit, capacul de la ulei este deschis, uleiul este lasat sa se scurga, este scos vechiul filtru, cel nou este uns pe garnitura si eventual umplut cu ulei, dupa care se pune la lor busonul baii si se completeaza dupa ureche.

Mecanicii omit cateva etape importante.
Prima dintre ele reprezinta cheia cu care se desface busonul baii de ulei. In multe unitati vor fi utilizate chei cu alte dimensiuni fata de cele recomandate de producator.
Pentru Dacia Logan multi folosesc chei cu sectiune patrata aduse la cota prin pilire in locul cheii patrate de 8mm.
Pentru diferentialul spate sau cutia de viteze de la Subaru Forester este folosit patratul antrenorului de 1/2″ in locul cheii de 13mm. Diferenta de 0.3mm dintre cele doua chei patrate va duce in timp la stricarea busoanelor.

O alta etapa omisa o reprezinta schimbul garniturii de buson. Manualul de service recomanda de cele mai multe ori schimbarea acestor garnituri din cupru.

Cea de-a treia omisiune si cea mai importanta o reprezinta strangerea filtrului de ulei la cuplul nominal.
Un fitlru strans la cuplu permite desfacerea facila in momentul schimbarii, fara a exista riscul distrugerii filetului

 

 

 

Debitmetru si sonde lambda Subaru Forester

Subaru Forester debitmetru MAF 22680AA310

Subaru Motors Trading Bucuresti ofera aceasta piesa la pretul de 1750lei (tva inclus), Autokino Brasov o ofera la 1250lei (tva inclus).
Debitmetrul este fabricat de firma Denso iar codul piesei compatibile este :DENSO DMA-0114

Pret 515 RON

Sonde Lambda Subaru Forester

22641AA211 DENSO DOX-1448 Pret 515 RON
22690AA491 DENSO DOX-0357 Pret 360 RON

Bielete antiruliu originale Subaru – Solutia cea mai buna

Bielete antiruliu originale Subaru – Solutia cea mai bunaBieleta stabilizatoare Subaru 20470SA001

Pentru cei comozi, care doresc  o tinuta de drum impecabila si confort, cea mai buna solutie pentru bieletele stabilizatoare este alegerea pieselor originale, produse de Subaru. Pe o masina exploatata normal, in Romania, ele pot rezista si pana la 2 ani.   20470SA000, 20470SA001

 

 

 

 

Bieleta antiruliu originala Subaru 20470SA001

Acest model de bielete anti-ruliu este montat pe puntea fata la multe dintre modele producatorului japonez.

Mai jos regasiti o lista cu autoturismele pe care pot fi montate aceste bielete.

SUBARU FORESTER (SF) 2.0 06.98 - 09.02 92 125 1994 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU FORESTER (SF) 2.0 S Turbo 04.01 - 09.02 130 177 1994 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU FORESTER (SG) 2.0 09.02 92 125 1994 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU FORESTER (SG) 2.0 S Turbo 09.02 130 177 1994 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU FORESTER (SG) 2.0 X 09.05 116 158 1994 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU FORESTER (SG) 2.5 12.03 155 211 2457 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU FORESTER (SG) 2.5 XT 09.05 169 230 2457 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU FORESTER (SH) 2.0 01.08 110 150 1994 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU FORESTER (SH) 2.0 D 09.08 108 147 1998 Closed Off-Road Vehicle
SUBARU IMPREZA Estate (GD, GG) 1.6 12.00 70 95 1597 Estate
SUBARU IMPREZA Estate (GD, GG) 2.0 12.00 92 125 1994 Estate
SUBARU IMPREZA Estate (GD, GG) 2.0 R 09.05 118 160 1994 Estate
SUBARU IMPREZA Estate (GD, GG) 2.0 Turbo 12.00 160 218 1994 Estate
SUBARU IMPREZA Estate (GD, GG) 2.0 WRX Turbo 12.02 165 225 1994 Estate
SUBARU IMPREZA Hatchback 1.5 02.08 79 107 1498 Hatchback
SUBARU IMPREZA Hatchback 2.5 All-wheel Drive 01.08 221 301 2457 Hatchback
SUBARU IMPREZA Saloon (GD, GG) 1.5 05.06 77 105 1498 Saloon
SUBARU IMPREZA Saloon (GD, GG) 1.6 AWD 12.00 70 95 1597 Saloon
SUBARU IMPREZA Saloon (GD, GG) 2.0 12.00 92 125 1994 Saloon
SUBARU IMPREZA Saloon (GD, GG) 2.0 R 09.05 118 160 1994 Saloon
SUBARU IMPREZA Saloon (GD, GG) 2.0 WRX STi 11.01 195 265 1994 Saloon
SUBARU IMPREZA Saloon (GD, GG) 2.0 WRX Turbo 12.02 165 225 1994 Saloon
SUBARU IMPREZA Saloon (GD, GG) 2.0 WRX Turbo 12.00 160 218 1994 Saloon
SUBARU LEGACY IV 2.0 09.03 101 138 1994 Saloon
SUBARU LEGACY IV 2.5 09.03 121 165 2457 Saloon
SUBARU LEGACY IV 3.0 09.03 180 245 3000 Saloon
SUBARU LEGACY IV Estate (B13_) 2.0 09.03 101 138 1994 Estate
SUBARU LEGACY IV Estate (B13_) 2.0 Turbo R SUBARU LEGACY IV Estate (B13_) 2.5 06.05 121 165 1994 Estate
09.03 121 165 2457 Estate
SUBARU LEGACY IV Estate (B13_) 3.0 09.03 180 245 3000 Estate
SUBARU OUTBACK 2.5 11.03 121 165 2457 Estate
SUBARU OUTBACK 3.0 11.03 180 245 3000 Estate

Cum cumparam suspensii Pedders in Romania

Cum cumparam suspensii Pedders in Romania ?

Suspensii Pedders Romania – Penteker

Cei care doreau sa isi monteze pe autoturisme suspensii produse de firma australiana Pedders alegeau varianta comandarii acestora din Marea Britanie.
De la momentul comenzii pana la primirea acestora trec, in mod normal, intre 6 si 8 zile.

Incepand cu anul 2014, distributia elementelor de suspensie Pedders in Romania a fost preluata de catre Penteker Bucuresti.
Firma livreaza din stoc componente pentru marcile Subaru, Nissan, Toyota, Mitsubishi si VW.
Suspensiile produse de Pedders sunt destinate utilizatorilor care doresc pastrarea inaltimii initiale a autovehiculului in cazul unei utilizari normale.
Aceste suspensii nu sunt destinate utilizarii OFF-ROAD, in acest scop fiind recomandate produse specifice, de tuning.
In cazul autoturismelor ce folosesc amortizoare cu compensator, asa cum este Subaru Forester, suspensiile Pedders sunt solutia ideala pentru a mentine atat garda la sol cat si rigiditatea initala la solicitari dinamice.

Pentru a alege suspensia potrivita autovehiculului dumneavoastra este necesar sa trimiteti un mail pe adresa contact@penteker.ro sau sa-i contactati la numerele de telefon de pe pagina de contact.

Arcuri fata - heavy duty - Subaru Forester SG 02-08

Arcuri Pedders TrakRyder

Livrarea suspensiilor se va face exclusiv prin curierat, cu plata ramburs sau prin banca, in baza facturii emise de importator.
Garantia se acorda exclusiv pentru suspensiile montate in ateliere autorizate RAR.

Achizitia acestor suspensii este posibila si prin reteaua de service-uri auto partenere, pentru localitatile Bucuresti, Sibiu, Brasov, Cluj.