Cum cumparam suspensii Pedders in Romania

Cum cumparam suspensii Pedders in Romania ?

Suspensii Pedders Romania – Penteker

Cei care doreau sa isi monteze pe autoturisme suspensii produse de firma australiana Pedders alegeau varianta comandarii acestora din Marea Britanie.
De la momentul comenzii pana la primirea acestora trec, in mod normal, intre 6 si 8 zile.

Incepand cu anul 2014, distributia elementelor de suspensie Pedders in Romania a fost preluata de catre Penteker Bucuresti.
Firma livreaza din stoc componente pentru marcile Subaru, Nissan, Toyota, Mitsubishi si VW.
Suspensiile produse de Pedders sunt destinate utilizatorilor care doresc pastrarea inaltimii initiale a autovehiculului in cazul unei utilizari normale.
Aceste suspensii nu sunt destinate utilizarii OFF-ROAD, in acest scop fiind recomandate produse specifice, de tuning.
In cazul autoturismelor ce folosesc amortizoare cu compensator, asa cum este Subaru Forester, suspensiile Pedders sunt solutia ideala pentru a mentine atat garda la sol cat si rigiditatea initala la solicitari dinamice.

Pentru a alege suspensia potrivita autovehiculului dumneavoastra este necesar sa trimiteti un mail pe adresa contact@penteker.ro sau sa-i contactati la numerele de telefon de pe pagina de contact.

Arcuri fata - heavy duty - Subaru Forester SG 02-08

Arcuri Pedders TrakRyder

Livrarea suspensiilor se va face exclusiv prin curierat, cu plata ramburs sau prin banca, in baza facturii emise de importator.
Garantia se acorda exclusiv pentru suspensiile montate in ateliere autorizate RAR.

Achizitia acestor suspensii este posibila si prin reteaua de service-uri auto partenere, pentru localitatile Bucuresti, Sibiu, Brasov, Cluj.

 

 

Bosch D-Tect 150SV – Un produs scump

Bosch D-Tect 150SV – Detectorul de metale scump

Bosch D-Tect 150 SV

Bosch D-Tect 150 SV

Bosch D-Tect 150 SV - vedere din spate - senzor

Bosch D-Tect 150 SV – vedere din spate – senzor

Bosch D-Tect 150 SV - vedere din spate - senzor

Bosch D-Tect 150 SV – vedere din spate – senzor

Bosch D-Tect 150 SV - Mod detectare beton - universal

Bosch D-Tect 150 SV – Mod detectare beton – universal

Bosch D-Tect 150 SV - Mod detectare  "Panel heating"

Bosch D-Tect 150 SV – Mod detectare “Panel heating”

 

 

In ultimii ani au aparut pe piata multe detectoare de metale, in special pentru cei care doresc sa perforeze elementele structurale sau de compartimentare ale cladirilor si nu doresc sa afecteze armaturile metalice sau sa intrerupa diferite retele de instalatii.

Pentru detectarea cablurilor sub tensiune exista o gama larga de detectoare iar preturile incep din jurul sumei de 100Lei.
Cand vine vorba de detectarea armaturilor situatia se complica si este nevoie de echipamente puternice si implicit scumpe.

Firma Bosch a incercat sa contruiasca un astfel de aparat dar se pare ca rezultatele sunt sub asteptari.
Bosch D-Tect 150SV este un echipament scump, costa in jur de 3000lei, este vopsit in albastru, pare profesional dar nu prea isi face treaba.

Adancimea maxima de detectare este de 13-15cm dar nu sunt detectate toate armaturile sau tevile.
Rezultate bune sunt obtinute cu firele sub tensiune, deoarece acestea genereaza un camp electric usor de detectat.
Brosura aparatului ne spune ca putem detecta tevi, chiar si cele din materiale nemetalice insa acest lucru nu este posibil in practica.

Pentru mici lucrari acest echipament semi-jucarie poate fi folosit.
Este bun pentru bricolatorii amatori, care doresc un gadget cu care sa isi impresioneze cunostintele.
Pentru profesionisti recomand echipamente din gama profesionala de la Hilti, chiar si  second hand.
Cu aceste echipamente pot fi realizate harti ale armaturii sau ale instalatiilor care strabat placile de beton.
Pentru detectarea conductelor de PVC, PP, PPR, este recomandat sa folositi echipamente dedicate, produse de firma suedeza Mala (Mala GPR – ground penetrating radar).
 
Argumente Pro 
Design placut, materiale de calitate, ecran mare, meniu aparent intuitiv, posibilitatea de a detecta conductori metalici pana la 15cm adancime, posibilitate de a diferentia aliajele feroase de cele neferoase.
Argumente Contra
Pretul exagerat de mare pentru o jucarie mai deosebita, capacitate de detectie destul de slaba, dificil de realizat harti de armaturi sau retele electrice.
Nu are acumulatori, rotile aluneca des.
Concluzii
Echipamentul a fost scos pe piata pentru ca firma Bosch sa nu ramana cu o nisa neacoperita.
Nu merita cumparat decat daca vrei sa pacalesti vreun client mai necunoscator.
Nota finala
4.5
Ar fi luat 5 deoarece este functional in unele situatii dar pretul este aberant de mare.
 
 
 

 

Sonda Lambda 1 – Subaru Forester XT SG

Sonda Lambda Subraru Forester 22641AA211 Denso Dox 1448Sonda Lambda 1 – Subaru Forester XT SG

 

 

Multi dintre posesorii masinii de mai sus s-au lovit de problema unui ralanti neregulat sau de unele pierderi de putere.
Cateodata aceste probleme erau insotite de mesaje de eroare in bord, cel mai comun fiind combinatia de martori “Cruise Control”+ pictograma “Check Engine”.
O solutie mult utilizata in Romania este curatarea corpului clapeta si resetarea ECU.
Dupa aceasta operatiune masina se comporta mult mai bine dar simptomele apar in scurt timp.

Una din cauzele aparitiei acestei erori o reprezinta uzura prematura la sondei Lambda front.
Producatorul sondei, firma Denso, recomanda schimbarea acestui senzor la un interval de maxim 160.000km.
Se pare ca aceasta recomandare este valabila pentru tarile in care benzina are aceeasi calitate la toate statiile de carburant, nu si in Romania.
Exista multe situatii in care motorul incepe sa functioneze prost de la 60-70.000km.
Simptomele apar la intreaga gama de motoare Otto de la Subaru dar si la alte autoturisme japoneze care folosesc senzori Denso.

Daca optati pentru schimbarea sondei Lambda la 70.000km, veti face aceasta operatiune cu usurinta, deoarece filetele nu au oxidat din cauza efectului electrochimic (dintre doua metale diferite puse in contact) dar si al temperaturilor mari de la evacuare.
Schimband din timp aceasta sonda, nu veti avea surpriza blocarii sau a ruperii.

In cazul schimbarii unei sonde vechi, este necesara curatarea filetului interior al galeriei cu un tarod.
Nu montati niciodata direct noua sonda fara a verifica starea filetului interior si nu uitati sa folositi unsoarea furnizata de Denso, special pentru filete.
Pentru Subarul Forester XT SG 06-07, codul original al primei sonde este 22641AA211, sonda este inscriptionata cu codul 01H10 si este produsa de Denso.
Piesa after-market este produsa tot de Denso si are codul generic DOX-1448.
Sonda  Denso DOX-1448 se potriveste perfect in locul vechii sonde, avand exact acelasi conector si aceleasi prinderi de plastic de pe cablu.

Dupa schimbare masina incepe sa mearga normal, fara a se ineca la ralanti si fara a avea zone lipsite de putere pe plaje de turatii.

Pretul sondei variaza in jurul sumei de 550Lei (TVA inclus), fiind de 4-5ori mai mic decat cel al piesei vandute prin reteau autorizata.
Manopera variaza intre 50-150lei, in functie de gradul de dificultate.

Pasii schimbarii sunt urmatorii:

Deconectare borna negativa baterie;
Demontare roata dreapta-fata;
Desfacere partiala carenaj in cadranul orelor 12-15 fata de fuzeta;
Pulverizare spray degripant;
Desfacere conector, acces din compartimentul motorului, partea stanga;
Desfacere elemente de prindere de pe contraaripa;
Desurubarea sondei lambda folosind o cheie inelara decupa(cu o taietura, pentru a intra pe cablu), de 22;
Daca nu dispuneti de o astfel de chei (de calitate!), puteti opta pentru taierea cablului si folosirea unei tubulare inalte.

 

 

 

p

Suspensiile Pedders in Romania

Suspensii pedders, arcuri amortizoare, flanse

Suspensii pedders, arcuri amortizoare, flanse

Multi dintre posesorii de autoturisme SUV 4×4, marca Subaru, au avut probleme cu suspensiile de pe puntea spate. Dupa 2-3 ani sau dupa 50.000km, multe dintre aceste autoturisme si-au pierdut din inaltimea puntii spate din cauza imbatranirii ansamblului arc-amortizor-flansa. Cele mai afectate de fenomenul imbatranirii sunt celebrele suspensii SLS (self leveling system), suspensii ale caror preturi depasesc suma de 1500Euro in varianta OEM. Variante after-market exista dar sunt compuse din subansamble provenite de la producatori diferiti. Unii utilizatori au incercat sa imperecheze amortizoarele si flansele Sachs cu arcuri KYB/Kayaba, Lesjofors, Boge sau Kingsprings. Cele mai multe dintre aceste combinatii sunt nefericite deoarece arcurile nu sunt proiectate unitar cu amortizoarele si nu tin cont de specificatiile tehnice ale autoturismelor. Firma australiana Pedders a venit in intampinarea posesorilor de autoturisme Subaru Forester SG cu un kit complet arc-amortizor-flansa, ce se comercializeaza sub denumirea Pedders Ezi Fit Suspension. Prin montarea acestei suspensii autoturismele castiga aproximativ 6cm in inaltime pe puntea spate. Conform specificatiilor manualului tehnic, distanta se masoara din centrul rotii, pe verticala, catre aripa. Un autoturism cu suspensiile uzate, care a parcurs ~70.000 in 4 ani, avea aceasta distanta de 37,5cm. Dupa montarea arcurilor, a amortizoarelor si a flanselor produse de firma Pedders, distanta a crescut la 44cm, asa cum este recomandat pentru autoturismele Subaru Forester 2.0x. Pretul unui kit complet de suspensii spate Pedders pentru Subaru Forester SF sau SG este de aproximativ 2000Lei, TVA inclus. Acesta este pretul comunicat de importatorul oficial Pedders in Romania, firma Penteker Bucuresti. Produsele Pedders se comercializeaza in acest moment prin reteaua de unitati service autorizate Subaru sau prin unitati service partenere, ce detin autorizatii RAR de reparatie pentru marca respectiva. Pentru mai multe detalii legate de posibilitatile de achizitie puteti apela reprezentantul firmei la numarul de telefon 0729.77.11.33.

Grand Hotel Italia Cluj – Hotel 5 Stele

Grand Hotel Italia Cluj – Hotel 5 Stele

 

Daca sunteti in trecere prin Cluj si doriti sa va cazati la un hotel cu o arhitectura placuta si cu confort de 5 stele, puteti incerca varianta hotelului “Grand Hotel Italia” (suna putin cam fortat sa spunem “hotelul grand hotel” dar aceasta constructie este des folosita, asa ca nu ne vom impiedica de ea).

Cladirea este amplasata pe un teren de aproape doua hectare, la poalele Feleacului, in cartierul “Buna ziua”, intr-o zona predominant rezidentiala.
Fatada este pozitionata catre dealul Feleacului iar spatele cladirii are vedere catre oras.
Accesul se face din strada “Buna ziua”, pe langa magazinul Lidl.
Hotelul Grand Hotel Italia Cluj dispune de o parcare cu aproximativ 100 de locuri, situata in partea de vest a cladirii.
Drumul de acces la parcare este pentru moment in lucru dar este practicabil.

In fata hotelului descoperim o frumoasa piscina cu dimensiuni generoase (25m x 12m x 2m), placata cu mozaic de calitate superioara.
Drumurile si aleile de acces sunt placate cu pavele din beton, caramizii, placute la mers si antiderapante.

Accesul in receptie se face printr-o terasa eleganta, dotata cu mese, scaune si umbrele de soare.
La momentul sosirii, pe terasa se puteau vedea turisti care savurau cafea si tigari.

Un element forte al hotelului este reprezentat de sala receptiei.
Nu o pot denumi doar “receptie” pentru ca aceasta incinta este extrem de mare, avand o suprafata de peste 400mp si o inaltime de aproximativ 8m.
Hall-ul receptiei este placat cu marmura de lux, foarte probabil de provenienta italiana, cu modele din mozaic superior.

Hotelul dispune de trei lifturi Schindler, dintre care doua sunt pozitionate pe exteriorul cladirii, cu vedere catre oras.
Holurile sunt spatioase si luminoase.

Noi am rezervat o camera dubla ”deluxe”, cu suprafata de 33mp, situata la etaj superior.
De la intrare am remarcat podeaua acoperita cu parchet masiv, fara covoare (capcane de praf si acarieni).
Camera este mare, designul camerei este clasic, cu bun gust, mobilierul este facut din lemn masiv, fara elemente inutile si decoratiuni kitschoase.
Patul este mare, confortabil, dar nu are lenjerie de bumbac 100%.
Lenjeria reprezinta o problema pentru cei sensibili. Materialele sintetice nu sunt tocmai placute la atingere.
Camera are un balcon marginit cu balustri din beton armat, de unde poate admirata privelistea orasului sau a Feleacului.

Un element negativ este reprezentat de sistemul de incalzire centralizat, cu tubulatura de aer.
Chiar daca incalzirea clasica ne obliga sa montam calorifere si sa pierdem spatiu, noi o preferam deoarece este mai sanatoasa.
Tubulatura care transporta aerul incalzit este un mediu propice dezvoltarii unor colonii de bacterii periculoase, plus ca exista riscul contaminarii aerului de la camerele alaturate.
Cei sensibili pot avea probleme respiratorii sau pot lua diverse raceli de la microorganismele ce sunt purtate de aerul incalzit.
Nu trebuie uitat nici zgomotul neplacut care insoteste incalzirea cu aer cald, prin tubulatura.
Este destul de dificil sa suporti un zgomot permanent de ventilator deasupra capului.

Punctul forte al camerei este reprezentat de camera de baie.
Incaperea este dotata cu cada cu vibromasaj dar si cu cabina de dus. Peretii sunt placati cu mozaic de calitate superioara iar podeau este placata cu un mozaic similar, antiderapant.
Baile dispun de uscator de par, bideu si de prosoape si halate.
Daca trecem cu vederea asternuturile si sistemul de incalzire cu aer cald, putem afirma ca avem de a face cu o camera foarte confortabila.

Din pacate aspectele pozitive sunt umbrite de micul dejun oferit in pretul cazarii.
Este stiut ca hotelierii italieni ofera mancare putina si nu tocmai de lux in pachetele de cazare, din cauza numarului mare de turisti care le viziteaza tara.
Probabil ca experienta din Italia isi spune cuvantul si in Cluj, doar ca aici clientii hotelurilor doresc o oferta mai bogata la micul dejun.

La final doresc sa acord cateva note hotelului.

Amplasare 9/10 – foarte bine
Arhitectura 10/10 – felicitari arhitectului, se vede ca a inteles meseria si a ales sa creeze o cladire pentru clienti, nu pentru orgoliul unui artist neinteles
Design 7/10 – designerul a facut niste greseli, a integrat elemente necompatibile si nu a respectat intru totul viziunea arhitectului.
Camere 8/10 – Penalizarea vine de la incalzirea prin tubulatura si asternuturile care “ard” pielea. Daca foloseau calorifere ar fi fost mult mai inspirati.
Restaurant 5/10 – Mancarea este comestibila dar calitatea este foarte slaba. Fie renunta cu totul la ea, fie fac niste imbunatatiri.

Concluzii: Hotel frumos, bine pozitionat, confortabil. Cei sensibili trebuie sa fie atenti la bucatarie si la sistemul de ventilatie. Asmaticii trebuie sa il evite in sezonul rece din cauza aerului cald care poate cauza neplaceri,.

 

 

 

 

 

 

 

 

Spalatoriile Lukoil 2.5Lei/fisa

Daca vii de la drum lung iar masina este plina de praf sau noroi este recomandat sa o speli.
Spalarea masinii te ajuta in primul rand pe tine, ai vizibilitate mai buna si te simti mai bine cand stii ca sofezi un autovehicul curat.
Sunt momente in care nu gasesti spalatorii deschise, fie pentru ca sunt zile de sarbatoare, fie pentru ca este prea tarziu.
O varianta ieftina si eleganta este reprezentata de spalatoriile self-care din benzinarii.
OMV au fost primii care au inaugurat acest sistem si acum au venit si cei de la Lukoil.

Spalarea se face cu ajutorul unor automate cu fise care permit selectarea unor anumite programe de spalare.
Austriecii vand fisa cu 5lei si programul dureaza 3minute iar rusii o vand cu 2.5lei si programul dureaza 2minute.

Pentru cei care doresc sa faca o curatare superficiala a prafului sau a noroiului este recomandata varianta celor de OMV, pentru ca presiunea apei este mai mare.
Cei care au timp si vor sa curete mai bine murdaria de pe masina pot merge la Lukoil, unde presiunea mai slaba este compensata de pretul mai mic. substantele chimice de calitate superioara si de existenta unei perii cu spuma activa.
Daca vreti sa folositi aceasta perie, nu uitati sa o spalati intai cu lancea pentru jet cu presiune deoarece unii soferi curata cu ea toata masina, inclusiv noroiul de pe jante.
Eu folosesc peria doar pentru curatarea geamurilor, iar rezultatele obtinute sunt foarte bune.

Cei care detin mai multe masini pot face economi destul de insemnate intr-un an, prin folosirea spalatoriilor self-care.
Pentru un detinator de doua autoturisme, care le spala de doua ori pe saptamana, economia poate fi de aproximativ 10euro pe saptamana sau de 400 euro pe an.
Nu trebuie uitat si aspectul amuzant al spalarii, dupa un drum lung, este placut sa faci putina gimnastica in jurul masinii.

 

 

 

Termografiere instalatii electrice

Servicii de termografiere instalatii, echipamente, retele si tablouri electrice.

termografiere tablouri electrice. Scanare termica tablou electric.

Termografiere tablouri electrice Bucuresti

temoviziune instalatii electrice Bucuresti

Temoviziune instalatii electrice Bucuresti

Una dintre metodele de defectoscopie neinvaziva este reprezentata de termografierea in infrarosu, cu ajutorul camerelor de scanare portabile, cu microbolometru fara racire.
Scannerele termice portabile masoara lungimea de unda a radiatiei emise de suprafetele masurate, o corecteaza in functie de natura materialului scanat, o interpreteaza si transforma aceste date intr-o harta de puncte numita uzual termograma.

Folosind echipamente de scanare termografica pot fi detectate numeroase probleme de construire sau functionare pentru proprietati imobiliare si instalatii aferente cat si pentru multe tipuri de bunuri mobile.

Un domeniu in care este utilizata cu succes termoviziunea este cel al instalatiilor electrice.
Fie ca vorbim de curenti slabi sau curenti tari, echipamentele de termoviziune ne ajuta sa depistam rapid si fara contact zonele de risc din circuitele electrice.
Pot fi detectate contacte imperfecte, zonele oxidate (din cauza efectului electrochimic), condensatori uzati, supraincarcari, modificari de sectiune in conductori, cresteri de temperatura datorate tensiunilor armonice, etc.
Termografierea panourilor electrice este un proces rapid si eficient care permite prevenirea incendiilor ce pot fi declansate de la instalatiile electrice defecte.
Este recomandata inspectarea termica a retelelor de medie si inalta tensiune, a retelelor de joasa tensiune, a instalatiilor electrice din cladiri, a aparatelor electrice montate in interiorul si exteriorul cladirilor.
Pretul serviciilor profesionale de termoviziune si termografie sunt foarte reduse in comparatie cu pretul de achizie al unei camere de termoviziune profesionale.

Pentru detalii referitoare la preturi, conditii si durata va rugam sa contactati SC Haintz Consulting SRL Bucuresti.

Pret termoviziune Bucuresti

I: Care sunt tarifele pentru termoviziune cladiri ?
Ce trebuie sa faca proprietarul unei cladiri inainte de sosirea echipei de ingineri ?
Cat costa scanarea termica a unui apartament de doua camere, in bloc de locuinte, in zona centrala a Bucurestiului ?
Cat dureaza scanarea termica cu infrarosu a unui apartament de doua camere situat la etajul 3, in tr-un bloc cu 10 etaje ?

R: Tarifele pentru operatiunea de scanare termica cu ajutorul camerei cu infrarosu sunt proportionale cu suprafetele ce vor fi scanate, complexitatea lucrarii de termoviziune, accesul la proprietate si accesul la zonele cu probleme, mediul in care se va efectua scanarea termica.
Este obligatoriu ca sa fie cunoscut mediul in care se va efectua scanarea termografice, unele medii nefiind potrivite pentru folosirea camerelor de termoviziune.
Este recomandat ca sa inainte de realizarea inspectiei termografice sa fie transmise catre termotehnicieni detalii ale cladirii sau echipamentului ce urmeaza a fi inspectat.
In urma consultarii acestor informatii, echipa de termografie va recomanda proprietarului sau administratorului cladirii sa modifice unii parametri de functionare a instalatiilor pentru a obtine date mai relevante, in urma masurarii termice in infrarosu.

Pentru scanarea termica a unui apartament de doua camere situat in zona centrala a Bucurestiului tariful porneste de la 40euro+TVA si poate varia in functie de complexitatea lucrarii.
Pentru estimarea cat mai exacta a pretului serviciilor de termografie este recomandat sa fie transmise relevee ale imobilului si un plan de incadrare.

In cazul unui apartament cu doua camere inspectia termica poate dura 120 de minute, daca nu exista probleme sau situatii deosebite.
Scanarea unor elemente comune ale imobilului sau a unor tronsoane de instalatii poate mari timpul acordat inspectiei termografice a imobilului.

 

Termografie salveaza energia

Termografie salveaza energia.
Scanezi termic, remediezi si economisesti bani.

Scanarea termica a cladirilor si a instalatiilor este un procedeu nedistructiv modern, de depistare a defectelor de construire sau a celor ce tin de proiectare.
De multe ori se intalnesc situatii in care constructorul a respectat cu exactitate recomandarile proiectantului, proiectantul a calculat corect si a respectat standardele dar materialele folosite nu au respectat fisa tehnica a producatorului.
In acest caz particular sunt recomandate incercari de laborator, cu echipament specializat si omologat pentru testarea materialelor.

Pentru depistarea erorilor de construire sau proiectare a sistemelor de izolatii termice si nu numai, se foloseste cu succes scanarea termica in infrarosu a cladirilor.
Golurile din termoizolatie, folosirea in exces a mortarului sau includerea unor alte elemente in zidarie, neizolarea sub cota 0, toate acestea pot fi usor depistate de camera de termoviziune.
Energia consumata pentru incalzirea sau racirea spatiilor de locuit sau industriale nu trebuie pierduta in mediul exterior.
Orice proprietar de cladire este interesat sa economiseasca energie fara a pune in pericol sanatatea ocupantilor cladirii.
La realizarea unui sistem de termoizolatie performant este recomandat sa se cunoasca toate specificatiile tehnice ale imobilului iar echipa de proiectanti trebuie sa includa si un auditor energetic autorizat.
Rezultatele punerii in opera a unui astfel de sistem sunt verificate vara sau iarna, cu ajutorul camerei cu infrarosu, un contrast slab indicand o buna termoizolare a constructiei.

Buna izolare a cladirii permite realizarea unui numar superior de schimburi de aer interior-exterior, de preferat cu ventilare fortata, fara a pierde energie din elementele constructiei.
Este recomandata aerisirea cu geamurile larg deschise, in locul deschiderii partiale a unui singur geam.
O casa corect izolata trebuie aerisita corect.
Termoizolarea exterioara cu materiale moderne implica o atentie suplimentara catre parametrii calitativi ai aerului ambiental.

 

 

 

Scanare infrarosu cladiri si apartamente

Scanare infrarosu cladiri si apartamente

scanare infrarosu cladire birouri, scanare termica imobil

Scanare infrarosu cladire de birouri

Exista  situatii in care suntem nevoiti sa detectam nedistructiv anumite probleme ale constructiilor sau ale instalatiilor aferente.
O metoda moderna de investigare este reprezentata de scanarea termica, cunoscuta si sub denumirea de scanare in infrarosu a cladirilor.
Termenul de scanare in infrarosu este unul popular dar nu este cel mai corect, camerele de termoviziune/termografie interpretand temperaturi cuprinse intre -50 si 2000gr C.
Camerele cu infrarosu sunt de obicei camere de supraveghere sau de vanatoare si afiseaza reflexii ale unor surse care au temperaturi cuprinse intr 250 – 300gr. C.

Ce fel de camere de termoviziune sunt folosite pentru scanarea in infrarosu ?

Scanarea termica a cladirilor se efectueaza cu echipamente mobile, ce contin senzor de tip bolometru fara racire, care opereaza in intervalul -30 – 300gr.C.

Ce fel de specialisti opereaza aceste echipamente ?

Inspectiile de termoviziune sunt realizate de ingineri termotehnicieni, absolventi ai unor facultati de profil, cu experienta in termotehnica sistemelor de constructii si in domeniul utilajelor tehnologice de prelucrare la cald.

Care sunt pasii pentru realizarea unei termografii a unei cladiri, a unui apartament sau a unui echipament montant intr-o cladire ?

Termografie apartament situat in bloc de locuinte, cu pereti din placi BCA.

Termografie apartament situat in bloc de locuinte, cu pereti din placi BCA.

Beneficiarul lucrarii de termografie va discuta in prealabil cu unul din inginerii din colectivul SC Haintz Consulting SRL Bucuresti si se va stabili de comun acord data inspectiei.
In cazul aparitiei unor fenomene meteorologice neprevazute, ce pot influenta rezultatul masuratorilor, beneficiarul va fi anuntat pentru a reprograma inspectia termografica.

In ce forma este receptionat rezultatul inspectiei termografice ?

Rezultatul datelor culese va fi centralizat intr-un raport de inspectie termografica, ce va contine termograme ale constructiilor, instalatiilor sau echipamentelor scanate termic.

In cadrul raportului de inspectie termografica vor fi furnizate si informatii despre remedierea defectiunilor constantate sau calcule de randament termic ?

Raportul de expertiza termografica se rezuma doar la datele culese cu ocazia inspectiei termografice.
Eventualele vicii ale cladirii inspectate vor fi comunicate beneficiarului de catre inginer la data inspectarii.
Calculele de randament termic sau solutii pentru eficientizarea energetica a apartamentului, constructiei sau cladrii inspectate fac parte din procesul de auditare energetica si nu vor fi cuprinse in raportul de inspectie in infrarosu.

Ce fel de probleme pot fi evidentiate utilizand camere de termoviziune pentru cladiri ?

Folosind tehnologia termoviziunii pot fi detectate nedistructiv multe probleme aparute in timpul construirii sau in perioada de folosire a cladirii, datorita intretinerii necorespunzatoare a imobilului.
Dintre aceste amintim urmatoarele:

  • Detectarea pierderilor de energie, masurarea fluxurilor termice prin suprafetele exterioare pe baza datelor culese cu ajutorul camerei de termoviziune.
  • Vizualizarea puntilor termice
  • Detectarea pierderilor de caldura prin zonele neetanse. Procedeul implica montarea unor echipamente masurare si de pompare a aerului sub presiune in incinte.
  • Detectarea prin scanare in infrarosu a infiltratiilor in terasem acoperisuri sau in izolatia peretilor, atat la interiorul cat si la exteriorul cladirii.
  • Pot fi detectare avariile instalatiilor termice si electrice, colmatari, scurgeri de agent termic sau modificarea rezistentei unor circuite si aparate electrice.
    Detectarea imperfectiunilor in termoizolarea camerelor de frig.

Care sunt avantajele Haintz Consulting ?

Societatea Haintz Consulting SRL din Bucuresti va pune la dispozitie experienta unei echipe de ingineri condusa de prof. dr. Ivan Gabriel, specialist cu o vechime de peste 35 in termotehnica sistemelor de constructii, auditor enegertic gradul 1 pentru cladiri si instalatii.
Echipa are in componenta ingineri instalatori, ingineri constructori si ingineri mecanici cu experienta in utilaj tehnologic de prelucrare la cald.