Temperatura bec de semnalizare – Termografie infrarosu
Primele versiuni Dacia Logan aveau probleme cu lampile spate. Din cauza corodarii contactelor instalatia electrica se defecta iar becurile de semnalizare ramaneau aprinse aproape permanent.
Multi si-au exprimat ingrijorarea in legatura cu temperatura la care puteau ajunge aceste becuri.
Testul a fost efectuat folosind o sursa reglabila de tensiune si un bec Philips 21W 12V de semnalizare. Acesta a fost conectat la un soclu Valeo PP-GF30.
La o a doua actionare a comutatorului temperatura atinge 51°C
Mentinerea contactlui pentru 5 secunde produce o crestere a temperaturii la 90°C.
La secunda nr 15 temperatura atinge 144°C.
Dupa aceasta temperatura polipropilena incepe sa se topeasca>
Secunda nr. 30 – 178°C.
Temperatura de topire a propropilenei a fost depasita
Secunda nr. 70 – 199°C.
Caldura degata de filamentul incandescent produce o temperatura a sticlei de aproximativ 200°C.
In mediu deschis temperatura se stablizeaza in jurul acestei valori. Nu trebuie uitat ca lampile de semnalizare sunt inchise, schimburile termice cu mediul ambiant fiind mult diminuate.
Functionarea defectuoasa a lampilor de semnalizare poate conduce la topirea soclului, la scurtcircuitari si eventual la incendii.
Materialul a fost realizat cu amabilitatea inginerilor de la Haintz Consulting Bucuresti. Societatea a pus la dispozitie un echipament mobil de termografiere in infrarosu si un inginer operator.