Auto

Nissan X-Trail T30 – Inainte si dupa inaltare

Rate this post

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail T30
Nissan X-Trail T30

X-Trail T30 este primul SUV crossover produs de firma firma japoneze Nissan. Prima serie a fost construita pe platforma Nissan FFS, plaforma comuna cu cea de pe sedanul Nissan Primera si compacta Nissan Almera.

In gama Nissan este situata sub SUV-ul de mari dimensiuni Pathfinder.
Chiar daca este un autoturism SUV mediu, Nissan X-Trail este o solutie foarte buna atat pentru iesiri ocazionale pe drumuri forestiere cat si pentru asfalt.

Prima serie a fost echipa cu motoare benzina de 2000cmc si diesel de 2200cmc (136CP). Cutiile de viteze produse pentru aceste SUV-uri au fost fiabile, rezistant unor cupluri mai mari decat cuplurile nominale declarate de producator.

Sistemul de suspensie

Suspensie Nissan X-Trail
Suspensie Nissan X-Trail

Un element foarte rezistent al acestor autoturisme cu tractiune integrala este suspensia.

Suspensie punte fata, suspensie Mac Pherson
Suspensie punte fata X-Trail

Caroseria de tip monococa a acestui autoturism a beneficiat de o suspensie foarte fiabila. Puntea fata este de tip MacPherson iar puntea spate este de tip multi-brat.

Inaltarea cu arcuri

Design-ul suspensiei si al caroseriei permite montarea unui kit de inaltare pentru acest tip de tip autoturism.
In configuratia standard (brate, tendoane) Nissan X-Trail poate fi inaltat cu aproximativ 25mm.
Pentru a obtine aceasta inaltare (lift in jargonul 4×4) este necesara folosirea unor arcuri special dimensionate pentru solicitarile dinamice la care va fi supus automobilul inaltat.

Trebuie retinut ca arcurile progresive obtinute vor fi solicitate suplimentar in viraje, centrul de greutate ridicat producand momente de rotire mai mari.

Solutia ideala o reprezinta folosirea unor arcuri progresive cu o rigiditate mai mare. Aceste arcuri vor pastra confortul la un rulaj normal dar isi vor pastra inaltimea la solicitari mai mare (forte, momente).

Amortizoarele pentru Nissan X-Trail

  • Folosirea unor arcuri speciale, touring, expedition sau heavy duty implica automat si folosirea unor amortizoare potrivite.
  • Nu este recomandata folosirea amortizoarelor standard sau a amortizoarelor after-market uzuale in combinatie cu arcuri speciale.
  • Fabricantii de kit-uri de inaltare dispun de capacitati tehnice de testare pentru a realiza sistemul optim arc-amortizor.
  • Un amortizor special poate avea dimensiuni diferite, cursa diferita a pistonului, vascozitate diferita a fluidelor dar si o alta caracterisca de amortizare.

Kit Penteker inaltare Nissan X-Trail T30

Nissan X-Trail inaltare
Inainte si dupa inaltare

Pentru modelul Nissan X-Trail fabricat intre anii 2001-2007 sunt disponibile mai multe variante de inaltare din parte producatorului australian Penteker.

  • Varianta stadard aduce o crestere a inaltimii de aproximativ 10mm.
  • Varianta expedition va creste inaltimea la sol cu 20-25mm.

Pentru inaltari de 25-30mm este recomandata folosirea arcurilor heavy duty in combinatie cu amortizoarele Penteker.

Ar mai putea fi necesare:

  1. Concomitent cu schimbare arcurilor si a amortizoarelor vor fi inlocuite atat flansele de prindere cat si protectiile de praf ale amortizoarelor.
  2. In functie de anul fabricatiei pot fi necesare suruburi excentrice pentru reglarea corecta a geometriei directiei (unghiul de cadere pentru puntea fata si pentru puntea spate).
  3. Optional pot fi folosite si bucse poliuretanice.

Important!

Nu folositi distantiere de inaltare. Nu este recomandata folosirea distantierelor metalice sau a celor fabricate din materiale compozite.
Inaltarea suplimentara prin distantiere implica aparitia unor momente de rasturnare pentru care arcul elicoidal nu a fost calculat.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*