AdWords – de ce este bine sa apelezi la o firma specializata ?
AdWords – de ce este bine sa apelezi la o firma specializata ?
Pentru multe tipuri de afaceri o campanie de marketing bine gandita este esentiala pentru continuarea activitatii sau pentru marirea cotei de piata.
Publicitatea pe internet si in special campaniile publicitare derulate in reteaua Google AdWords consuma o mare parte din bugetul anual de marketing.
In Romania dar si in occident majoritatea celor ce folosesc serviciile AdWords prefera sa isi construiasca si sa gestioneze singuri aceste campanii datorita costurilor aparent mari pe care le implica parteneriatul cu o firma specializata pe astfel de servicii.
Intradevar, tarifele unei campanii medii AdWords sunt destul de mari, pretul serviciului de construire a campaniei initiale porneste de la 500 de euro iar taxa de administrare lunara este de aproximativ 15% din valoarea bugetului alocat campaniei.
Marirea costurilor lunare de publicitate in reteaua Google cu 15% poate parea aberanta pentru un manager sau un director de campanie insa aici intervine arta firmei specializata in servicii de publicitate Google.
In primul rand colectivul firmei porneste o activitate de analiza amanuntita a campaniei care deja ruleaza sau va rula si va cauta sa o eficientizeze la maxim.
O mare greseala din parte firmelor o reprezinta incredintarea acestei misiuni unei singure persoane, de regula “baiatului” de la IT.
Respectivul va rezolva cu brio problemele tehnice legate de specialitatea sa insa se va lovi de zona delicata a publicitatii.
Practic el trebuie sa inteleaga perfect serviciile si produsele oferite de firma sa, sa inteleaga piata locala in care activeaza firma dar mai ales sa inteleaga clientii.
Pentru o singura persoana aceste lucruri sunt de cele mai multe ori de nerealizat.
Firmele specializate Google AdWords rezolva aceasta problema prin experienta unui colectiv multidisciplinar.
Aspectele IT sunt rezolvate de un specialist in domeniu iar partea de marketing si de analiza a clientilor este realizata de persoane care au studiat si activat in domenii precum economie, sociologie, psihologie, filosofie.
Prin experienta unui colectiv o campanie poate atinge maxim de eficienta intr-un timp de 6-12 luni. Da 6-12luni, nicidecum o singura luna asa cum promit cei fara experienta.
Campania initiala va suferi in acest interval ajustari pentru a obtine maxim de eficienta din bugetul alocat.
In multe cazuri echipa poate decide eliminarea unor reclame sau expresii din cautari chiar daca acestea aduc vizitatori pe paginile clientului.
Neprofesionistii aduc un flux de click-uri inutile doar pentru a-si justifica munca.
Sunt situatii in care eficienta campaniei s-a dublat iar numarul de click-uri a scazut de 3 ori.
In practica putem spune ca pentru un buget lunar de 6000EURO care genera venituri de 20000EURO rafinarea campaniei a dus la o scadere a bugetului alocat la aproximativ 2300Euro(15% onorariului firmei de consultanta) concomitent cu crestrea veniturilor la 40000EURO.
Eficienta campaniei studiate vine din eliminarea zonele neinteresante pentru profilul clientului si focalizarea campaniei doar pe clientii relevanti.
Pentru o societate care presteaza servicii ingineresti de proiectare este nepotrivit sa se orienteze campania catre zonele frecventate de adolescenti si tineri.
Site-urile dedicate acestora aduc multi vizitatori dar nici unul dintre acestia nu va semna pe termen scurt sau mediu vreun contract cu clientul.
Exista si o mica “felie” cea a brandingului pe care si-l face firma pentru viitor. Tinerii de astazi pot fi clientii de maine dar “maine” poate fi peste 10ani, orizont de timp in care o firma cu un marketing prost poate falimenta.
Inca un aspect dureros al publicitatii pe internet si in special in reteaua Google il reprezinta calitatea celor care presteaza aceste servicii.
Cei mai multi prestatori sunt tineri fara experienta care au prins superficial mecanismele derularii unei campanii.
Acestia sunt plini de energie si entuziasm dar fara o educatie solida si fara o experienta in mediul economic nu au cum sa obtina rezultate bune pentru un client.
Sunt cazuri in care clienti neinformati incredinteaza spre gestionare bugete de peste 10.000euro unor persoane fara experienta si in urma esecului campaniei concluzioneaza ca afacerea Google nu este buna.
Sfatul meu pentru cei care nu vor sa arunce banii este sa aleaga o firma specializata cu un colectiv solid.
Incredintezi sume mari doar celor care au gestionat asfel de sume si au avut capacitatea sa le genereze din activitatea lor.
Banii trebuie respectati si economisiti, nu trebuie aruncati pe fereastra dupa bunul plac al “baiatului de la IT”.
Din experienta proprie putem recomanda echipa de publicitate Google AdWords de la www.W24.ro