TIB 2010 – Targul tehnic international Bucuresti
Targul tehnic international Bucuresti 2010
In perioada 6-9 Octombrie 2010 a avut loc in Bucuresti TIB 2010.
Expozitia organizata de Romexpo SA este un targ de prezentare pentru firme din domeniul tehnic dar si pentru inventatori si cercetatori din domeniu.
Vizitez expozia de peste 20 de ani dar niciodata nu am vazut o prezenta atat de mica din parte firmelor participante.
Platforma din fata pavilionului central era absolut goala, nici un utilaj, nici un echipament nu era prezent.
In fata pavilionului central erau 2 corturi, unul cu motocositoare altul cu elemente industriale de incalzire cu infrarosu si doua autocamione cisterna din Ungaria.
In pavilionul central doar doua cercuri erau ocupate, etajul al doilea fiind absolut gol.
In centru, spatiile erau in totalitate ocupate dar expozantii nu erau foarte spectaculosi.
Vechile masini de debitat, machete ale instalatiilor de forat, panouri si ecrane LCD pe care rulau clipuri de prezentare.
Cateva firme si-au permis sa angajeze fete dragute pentru promovare dar numarul acestora a fost infim fata de anii trecuti.
Aproape la toate standurile am observat un lucru interesant.
Domnii ingineri sau tehnicieni nu au habar de marketing.
Au venit la expozitie, au plati mii de euro pentru un spatiu de prezentare, au adus produse, le-au expus dar nicaieri nu explicau exact ce fac respectivele produse sau tehnologii.
Este o tactica sa te adresezi direct doar celor ce cunosc domeniu dar este posibil ca si din cei profani sa se gaseasca oameni interesati de respectivele lucruri.
Un directori economic, om cu putere de decizie doreste implementarea unei tehnologii profitabile dar el vrea sa citeasca si sa inteleaga despre ce este vorba.
De multe ori, unele tehnologii sunt greu de inteles chiar si pentru ingineri cu experienta.
Din punctul meu de vedere acesti oameni au venit la targ degeaba, au cheltuit bani dar nu au comunicat tot, nu au folosit la maxim potentialul standului pus la dispozitie de Romexpo.
Compunerea unui text cu explicatii pentru fiecare tehnologie este un proces gratuit, se poate face in firma si dureaza extrem de putin.
O foaie A4 cu 3-400 de caractere poate fi scrisa si corectata in maxim o ora dar impactul este foarte mare pentru omul care trece, se uita si vrea sa inteleaga ceva.
Probabil ca expozantii cred ca este mai bine ca vizitatorii sa discute direct cu consultatii de la standuri. Fals.
Consultantul nu poate discuta cu sute de oameni deodata si in primul rand este om, adica o resursa consumabila.
Nimeni nu poate avea pretentia ca acel om sa explice 8 ore in continuu o poveste pentru oameni cat mai diversi.
In mod normal vizitatorul trebuia sa aiba la dispozitie textul cu descrierea produsului, sa il citeasca intai si apoi, daca era nevoie, sa apeleze la consultant.
Am fost placut impresionat sa vad ca inventatorii au constientizat importanta panourilor cu explicatii si au tapetat peretii standurilor cu ele.
Aproape toti aveau descrieri ale inventiilor, scrise lizibil, cu caractere mari, cu scheme si explicatii.
In timp de criza, prostia unor expozanti mi se pare un mare lux.
Poate ca unii dintre ei vor citi aceste randuri si daca nu vor da faliment pana anul viitor vor explica mai mult.