Reclama Dacia Duster – Clip comercial prost
Bun. Reclama Daciei Duster pare inteligenta dar in realitate nu este deloc asa.
Toata lumea a asteptat cu sufletul la gura lansarea noului model Dacia, mult doritul Duster.
Sunt printre norocosii care au avut ocazia sa il probeze inainte de lansarea oficiala.
Totusi las in grija altora criticile sau laudele aduse noului model 4×4 sau 2×4 si aduc sub lupa reclama cu care Dacia-Renault a hotarat sa promoveze autoturismul.
Clipul incepe cu doi tineri, el si ea, in trafic, la volanului masinii.
Din stanga si dreapta atrag priviri curioase si admirative si isi continua plimbarea pana la show-room unde aflam ca ei faceau un test drive cu noul model.
Dupa plimbare aduc in discutie subiectul pretului de achizie.
Reactia lor este cel putin ciudata cand afla ca masina este ieftina, prea ieftina pentru standardul lor de viata si asteptarile lor.
De ce ? Pentru ca din start targeteaza clientela Dusterului inspre cei saraci. Bogatii doritori de Duster sunt automat exclusi.
Cei care au gandit clipul au mers pe ideea unei capcane de gandire. Fac un mic joc din care prostul de rand o sa zica “Uite ba, fraierii astia de bogati nu o cumpara ca e prea ieftina”.
Teoretic asa e. Practic e mult mai rau.
Prostul de rand, cu posibilitati limitate e in continua evolutie. El doreste sa ajunga in locul celor doi tineri din reclama, imbracat bine si cu posibilitati materiale mari.
Dar daca ei refuza masina, el de ce nu ar face la fel ? Ca doar ei sunt modele pentru el!
Daca ii ducea putin capul pe realizatorii reclamei, ar fi copiat modelul de spot publicitar de la Renault-Megane Sedan.
Pe scurt: un domn la costum urca in spate si ii comanda soferului sa demareze dar observa ca a incurcat masina si ca s-a suit in masina unui tanar familist.
Totul se termina frumos, scuze din partea domnului si veselie in masina tinerei familii care se simte ca intr-o limuzina.
Concluzia: Megane-Sedan este o masina de clasa medie in care atat oamenii normali cat si directorii se simt ca in limuzina. Nimeni nu e suparat, nimeni nu e lasat pe afara.
Toti potentialii clienti(incepand cu tinerii punkisti pana la CEO) sunt multumiti de targetarea facuta de reclama.
Dacia Duster, din pacate se adreseaza doar fraierilor, sau cel putin asa lasa sa se inteleaga spotul slab.
Eu sunt unul care ar cumpara o astfel de masina si chiar cred ca o voi face. Din punctul meu de vedere este autovehiculul perfect pentru Bucuresti, gropi, borduri, drumuri scurte in afara dar si cate un concediu in lipsa unei masini premium.
Face casa buna cu o masina premium, de exemplu un Audi6.
Audi-ul il pastrezi pentru croaziere si drumuri bune, ocazii, etc. pe cand Dusterul este o masina de toata ziua, buna de tavaleala.
One Comment
badea d.
Reclama celor de la Dacia incepe bine dar se termina ciudat.
E anti-vanzare sa arati intr-un material publicitat un client care pleaca si este nemultumit de produs.
Duster merita mai mult dar se pare ca au pornit cu stangul in campanie.
Daca Dacia Duster va avea si probleme, boli ale tineretii situatia nu le va fi favorabila.
Eu le tin pumnii, sa se vanda bine si nici un Duster sa nu aiba problemele Loganului.
Succes DUSTER!