Auto

Mitsubishi L200 2016 – Bucuresti-Constanta si retur

Rate this post

Saptamana trecuta am facut o deplasare in zona Constanta cu Mitsubishi L200, modelul nou, cabina dubla, fabricatie 2016.
Pick-up-ul folosit in delegatie este un model diesel superior, echipat cu transmisie automata cu 5 rapoarte (super select), jante de aliaj usor, pilot automat, comenzi pe volan si sistem multimedia.
Echiparea de top a modelului dispune de tapiterie din piele si faruri xenon.

Autoutilitara a fost condusa in regim normal de exploatare, cu viteze cuprinse intre 90 si 120Km/h.
Portiunea de autostrada Bucuresti-Fundulea a fost parcursa cu viteza de aproximit 100km/h din cauza denivelarilor de pe banda intai.
Zona respectiva de drum este construita din placi de beton peste care a fost turnat strat asfaltic.
Rosturile dintre placi se simt destul de serios in orice tip de autoturism dar isi fac simtita prezenta chiar si in Mitsubishi L200, in ciuda diametrul mare al anvelopelor.

 

Motorul si cutia de viteze

Pick-ul testat are deja 30.000km, motorul intrind fiind deja in parametrii normali de functionare.
Daca la inceput parea zgomotos si neechilibrat, dupa rodaj motorul a incepu sa se comporte mult mai bine si sa fie mai elastic la accelerare.
Pe toata plaja de turatii comandata de cutia de viteze automata s-a comportat foarte bine, fara a provoca vibratii nedorite sau zgomot neplacut.
Cutia de viteze automata este de tip clasic, cu actionare hidraulica, ambreiaje si convertizor de cuplu.
Cele cinci trepte de viteze sunt schimbate liniar, fara socuri, turatia fiind mentinuta la valori cuprinse in jurul a 2000r/min.
Frana de motor este eficienta, computerul cutiei de viteze intuind destul de rapid situatiile in care este nevoie de decelerare.

Consumul inregistrat pe o distanta de 500km a fost de 10,2l/100km, putin cam mare pentru viteza folosita si tractiunea spate.
Platofarma de incarcare carosata ar fi trebuit sa modifice pozitiv aerodinamica autotutilitarei.

Testul de confort

 

Pentru un test complet de confort am trecut atat pe locul pasagerului din dreapta cat si pe bancheta din spate.

Cel mai confortabil scaun este bineinteles cel al soferului. Este urmat de scaunul pasagerului din dreapta iar bancheta se afla pe ultimul loc.
Scaunele fata sunt bine profilate pentru corpul  uman, absorb mai bine denivelarile si nu blocheaza circulatia sangelui in picioare.
Bancheta spate are spatarul destul de apropiat de 90°, intreaga greutate a trunchiului actionand asupra sezutului.

In combinatie cu arcurile lamelare spate este posibil ca sa apara unele probleme pentru cei care au spatele sensibil.
Socurile provenite de la denivelari sunt transmise catre coloana vertebrala si zona rinichilor, dupa o anumita distanta aparand un usor disconfort.

Parti negative:

Suspensie spate rigida. Ar fi recomandata inlocuirea arcurilor lamelare standard cu un kit de arcuri performante.
Bancheta spate incomoda. In general toate autoutilitarele cu cabina dubla au aceasta problema.
Consum putin cam mare la drum lung.

Parti pozitive:

Motor elastic la turare si silentios.
Antifonare buna.
Locurile din fata confortabile.
Raza de bracaj mica. Se spune ca L200 are cea mai buna raza de bracaj din gama Pick-up.

Concluzii:

L200 este un autovehicul excelent pentru lucru si foarte confortabil pentru cei care ocupa scaunele din fata.
Este potrivit pentru lucrul pe santiere, ferme si in general pentru teren accidentat.
Nu este o varianta foarte buna pentru cei care efectueaza deplasari pe distante lungi. Axa spate rigida si suspensia cu arcuri lamelare transmit socuri la abordarea denivelarilor.
Arcurile spate trebuie schimbate cu unele de tip perfomance daca autoturismul este folosit pentru deplari urbane, fara sarcina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*