Auto

Suzuki Grand Vitara – Arcuri inaltare

Rate this post

Un prieten al paginii noastre a achizitionat de curand un SUV Suzuki Grand Vitara din Germania.
Autoturismul este echipat cu un motor diesel de 1.900cmc, are jante de aliaj usor, tapiterie din piele, diverse dotari de bun simt si poate cel mai important aspect – are 95.000km reali.
SUV-ul a apartinut unei firme de turism dintr-o zona deluroasa din landul Saxonia.
Reviziile au fost efectuate la dealerul local Suzuki, loc in care a fost efectuata si tranzactia.

 

inaltare Suzuki Grand Vitara

Vanzarea a fost facuta prin intermediul dealerului, ceea ce a fost foarte bine.
Masina stationase cateva luni in parcul dealerului iar la vanzare au fost schimbate cateva piese uzate.
A primit si un set de anvelope noi (de iarna, de la proprietar), bielete antiruliu noi, bucse noi, o baterie Varta si un schimb complet de uleiuri si filtre.
Toate au intrat in pretul de achizitie al masinii.

Singura problema neplacuta cu noua masina a fost taxa de prima inmatriculare. S-a platit si gata, a preferat sa nu se mai gandeasca la banii dati.

Pregatirea masinii pentru Romania

 

jante Suzuki Grand Vitara
jante Suzuki Grand Vitara

Dupa inmatriculare am facut un brainstorming pentru a vedea ce imbunatatiri se pot aduce autoturismului nou achizitonat.
Pentru jantele de 17″ au fost alese anvelopele MICHELIN 225/65 R17 102V TL LATITUDE SPORT 3 GRNX.  Pretul a fost de aproximat 690 de lei pentru o anvelopa.
A mai primit cadou o antena Willson Little Wil, o statie Midland 52 si o chinga de tractare australiana.

Elementul cel mai important a fost inaltarea suspensiei. Avand in vedere a masina era “barca” in viraje s-a decis inlocuirea completa a arcurilor, amortizoarelor dar si a flanselor de amortizoare.
O conditie de baza a fost inaltarea in limitele permise de articulatii si de elementele de transmisie.

 

Suspensiile pentru inaltare SUV-ului Suzuki Grand Vitara

 

Lift kit
Lift kit Grand Vitara

S-a ales suspensia germana Penteker deoarece era singura care venea in kit complet.
Au mai fost in calcul doua variante cunoscute pe piata est-europeana dar firmele respective nu au fabrici, fiind doar ambalatori de arcuri si amortizoare.

Kit-ul de inaltare a ridicat masina cu aproximativ 2cm, atat pe puntea fata cat si pe spate. Combinatia de arcuri si amortizoare folosita a facut masina mai precisa si mai stabila in curbe, in ciuda inaltarii.
El a cumparat-o pentru sezonul rece dar o va folosi si la deplasarile cotidiene in restul anului.
Pretul suspensiei a fost de aproximativ 5500Lei fara montaj pentru toate piesele enumerate mai sus.
Pentru montaj am primit un voucher de discount de la importator. In 3 ore am avut o masina noua care arata ca un SUV, nu ca o barca.

Concluzii

 

Investia de peste 13.000 de Euro a meritat. Suzuki se comporta exemplar atat pe drumuri cat si la munte.
Nu a fost si nici nu va fi folosit in  off-road extrem. Masina va merge des pe valea Prahovei si ocazional in vestul tarii.
Rezultatul este foarte bun iar masina pare noua.
Achizitia din Germania si folosirea unui lift kit sunt etape importante pentru a avea un SUV bun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*