Scule si unelte

Kit pentru schimbare roti acasa

Rate this post

Kit pentru schimbare roti acasa

Cateva idei pentru a face viata mai usoara soferilor care ingrijesc masinile si acasa.

Multi dintre noi suntem foarte atenti la starea tehnica si estetica a masinilor noastre.
Nu discutam aici despre cei care transforma autoturismul intr-o manie sau un templu, vorbim de oamenii care tin la bunul cumparat dar mai ales la siguranta proprie dar si a celorlalti soferi.
In Romania nu s-a acordat pana de curand o atentie prea mare rotilor, in special datorita saraciei.
In ultimii ani, dupa ce a fost introdusa obligativitatea folosirii anvelopelor specializate pe durata iernii, soferii au inceput sa realizeaze importanta folosirii unor roti bune.
Multi au preferat sa investeasca bani si in jante speciale pentru anvelopele de iarna, de obicei unele din tabla de otel.
Schimbarea jantelor a venit la pachet si cu schimbarea prezoanelor, in multe cazuri orificiile de fixare avand conicitati diferite (janta de aliaj neferos vs. jante din tabla de otel).
Setul de roti de iarna fiind destul de voluminos l-a indemnat pe sofer sa gaseasca si o solutie pentru a optimiza depozitarea, astfel ca in garaj a mai aparut si un suport pentru jante.

Cric hidraulic tip crocodil
“Capre”/cale sustinere. Unele rezistente si pentru 4×4 se gaseau la magazinul Augsburg din Militari.
Cheie de roti heavy-duty. Cheie hexagonala Cr-Va sau Cr-Mo cu antrenor cotit in forma de L. Antrenor cotit bun produc cei de la Mob-IUS Brasov.
Perie de sarma – pentru curatarea filetelor corodate.
Spray de curatat frane – poate fi folosit pentru curatarea filetului interior din fuzeta sau piulita. Nu il confundati cu spray WD40 sau alte produse lubrifiante.
Spray lubrifiant sau vaselina pentru prinderea centrala a rotii pe fuzeta. Inainte de fixare se vor curata suprafetele cu peria de sarma si se vor sterge cu o carpa.
Manometru (Schrader – Univair, Mastair, Maestro sau cele fabricate de Schrader sub licenta Michelin – Eurodainu).
Compresor / Pompa auto de mana sau de picior (Michelin are doua modele la 150, respectiv 180lei).
Manusi de protectie din piele, manusi chirurgicale (latex sau vinil).
Subler pentru masurarea adancimii profilului de rulare. Draper comercializeaza doua sublere foarte bune, unul analogic si altul digital. Primul are avantajul ca este construit din metal, avand doar talpa din plastic.
Creta pentru notarea pe anvelope. Poate fi folosit si un marker pentru a scrie pe interiorul jantelor.
Kit de reparatie cu snur.
Cheie dinamometrica de calitate. Chiar daca am lasat-o la urma trebuie sa precizez ca eu o consider drept cea mai importanta unealta pentru schimbarea rotilor. Folosirea momentului de strangere potrivit ne asigura ca prezoanele sau piulitele rotilor vor putea fi desfacute “la mana” de fiecare data cand suntem nevoiti sa schimbam o roata. Pentru un buget mic-mediu recomand cheile dinamometrice de la WBG sau Proxxon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*