Auto

Biti pentru desfacerea busoanelor de la baia de ulei

Rate this post
Biti pentru desfacerea busoanelor de la baia de ulei

Cei pasionati de masini prefera sa faca operatiunile simple acasa sau in garajul prietenilor.
Unul dintre motivele acestei alegeri il constituie lipsa de interes pe care o manifesta unitatile service fata de operatiunile aparent banale.
Mecanicii romani au un dispret total fata de respectarea indicatiilor date de manualul se service si aleg de cele mai multe ori calea cea mai scurta pentru rezolvarea unei probleme.
Din aceste operatiuni banale o sa amintesc schimbarea rotilor, strangerea prezoanelor, schimbarea filtrului de aer, schimbarea filtrului de ulei sau carburant, schimbarea uleiului din cutia de viteze sau igienizarea instalatiei de aerisire a habitaclului.

Asta vreau sa pun in reflector banalul schimb de ulei de motor si cutie de viteze.
Intr-un service procedura este simpla, masina este ridicata pe elevator, sunt demontate scuturile, sub masina este adus un recipient de coletare, busonul de purjare este putin slabit, capacul de la ulei este deschis, uleiul este lasat sa se scurga, este scos vechiul filtru, cel nou este uns pe garnitura si eventual umplut cu ulei, dupa care se pune la lor busonul baii si se completeaza dupa ureche.

Mecanicii omit cateva etape importante.
Prima dintre ele reprezinta cheia cu care se desface busonul baii de ulei. In multe unitati vor fi utilizate chei cu alte dimensiuni fata de cele recomandate de producator.
Pentru Dacia Logan multi folosesc chei cu sectiune patrata aduse la cota prin pilire in locul cheii patrate de 8mm.
Pentru diferentialul spate sau cutia de viteze de la Subaru Forester este folosit patratul antrenorului de 1/2″ in locul cheii de 13mm. Diferenta de 0.3mm dintre cele doua chei patrate va duce in timp la stricarea busoanelor.

O alta etapa omisa o reprezinta schimbul garniturii de buson. Manualul de service recomanda de cele mai multe ori schimbarea acestor garnituri din cupru.

Cea de-a treia omisiune si cea mai importanta o reprezinta strangerea filtrului de ulei la cuplul nominal.
Un fitlru strans la cuplu permite desfacerea facila in momentul schimbarii, fara a exista riscul distrugerii filetului

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*